Kapacita baterii

J. Polívka jpolivka
Středa Březen 17 11:43:40 CET 2004

----- Původní zpráva -----
Od: Pavel Chromy <mac@atrey.karlin.mff.cuni.cz>
Komu: Multiple recipients of list <hw-news@list.gin.cz>
Odesláno: 2. července 1999 0:06
Předmět: Re: Kapacita baterii

> Prave to mne zajima, jak dlouhou dobu vydrzi zarizeni napajene bateriemi
> v rezimu stand-by, kdy je odber radove uA, maximalne nejaka ta desitka uA.
>
> Vetsi odber bude v pracovnim rezimu - nekolik mA, narazove asi cca 100 mA.
>
> Jake napeti oznacim za vybitou baterii:
> Potrebuju 5, nebo alespon 4,5 V, takze prichazeji v uvahu
> 4 tuzkove, nebo 1x 9V destickova se stabilizatorem.
>
> Pavel Chromy

Pokud v tom zarizeni bude byt i kratkodobe 100mA, tak nedoporucuji 9V
destickovou baterii. U teto baterie dojde pri tomto odberu ke znacnemu
poklesu napeti.

Pokud se dobre pamatuji, tak jsem v nejakem katalogu baterii (je to uz dost
davno) videl graf, kde vyrobce uvadel jako konecne napeti na tuzkovem clanku
1V. V tomto stavu byla povazovana za vybitou.

Z vlastni zkusenosti bych pouzil kvalitni tuzkove clanky.  Kratkodoby opdber
100 mA je neporazi a ostatni uvadene odbery jsou temer nepodstatne. Asi pred
rokem jsem si privezl z USA nekolik krabic 1.5V alkalickych clanku Duracell
power check MN1500. Na nepouzitych clancich je stejne napeti jako pred
rokem. Zarucovane datum pouzitelnosti do ledna 2002. Jsem s nimi maximalne
spokojen.

J. Polivka