Videokamera a zatmeni slunce

Ales Filip afilip
Středa Březen 17 11:43:36 CET 2004

Hello Petr,

úterý, 13. července 1999, you wrote:

PS> Nekde jsem cetl pojednani o necem takovem, a ten dotycny psal ze bezne
PS> dalekohledy se nesmi namirit do slunce, protoze pry se znici. Tyka se to
PS> beznych dalekohledu s plastikovou vnitrni optikou a s plastikovym
PS> krytem. Jen si ted nevzpomenu kde jsem to cetl - mozna to byl prispevek
PS> nejakeho astronoma na psovi - uz nevim ..

Bezne astronomicke dalekohledy. Nekde jsem to take cetl, ze pokud je
tento dalekohled plastovy, a ma plastovou cocku v okularu, muze se
okular rozpalit na takovou teplotu, ze se cocka vcetne uchyceni
roztavi.
Tohle ale asi nema s kamerou nic spolecneho. Kamera ma jinou
ohniskovou vzdalenost. Rekl bych, ze v kamere by spis mohla odejit
elekrtronika toho CCD prvku, nebo nejaky jiny opticky prvek. Ale to je
jen muj dohad. Stejne bych to asi natacel pres nejaky tmavy filtr
(tmave sklo ze svarecske kukly, vypalene CD, vadnou disketu, apod.)

Ales Filip    <afilip@gmx.net>
Kutna Hora    <FIDO 2:423/87>
Copyright (c) 1999 Ales Filip