Mereni srdecniho tepu

Spousta Patrick spousta
Středa Březen 17 11:43:35 CET 2004

> Na tlak to bude asi horsi - jak ze se vlastne meri ?

Nejdrive tak velky tlak, aby pri stahu srdecniho svalu krev stisknutym
mistem neprosla => doktor v tom fonendoskopu (jsem laik, takze nevim jak
se to presne jmenuje) nic neslisi.
Tlak v tom skrticim rukavu klesa, az dosahne hodnoty, kdy je tesne pod
hranici tlaku pri stahu srdecniho svalu => krev zacina v "tepat" jako
bys otviral a zaviral kohoutek od vody), toto je uz slyset (toto je to
merene maximum)
Tlak dale klesa, az klesne pod uroven tlaku, ktery je pri nestazenem
srdecnim svalu => krev proudi plynule, netepe, a tim padem se ze zvuk
ztrati (toto je to minimum)
Kdyz si poslechnete cely ten cyklus, tak je to vlasne ticho, hlasity
tlukot, porad slysitelny slukot, ktery slabne az zanikne. A zas jen

Doufam, ze jsem to posal strucne a jasne.

Cau PAT