Jak urychlit vzorkovaci smycku

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:43:34 CET 2004

On Fri, 16 Jul 1999, Snail Instruments wrote:

> Posledni instrukce by stacila REP INSB, mozna bude rychlejsi.

Jo pouzivam INSB ale rychlejsi to nebude - podobne jako IN AX,[DX} je
stejne rychle jako IN AL,[DX] . Je to preci jenom sesnactibitovy procesor.

> Na druhou stranu, neni snaha po zrychleni tak trochu zbytecna? Cidlo ma
> prece teplotni setrvacnost nekolik sekund, takze by bylo mozne vzorkovat
> treba dve nebo taky dvacet nebo sto period a vysledky prumerovat nebo
> zpracovavat nejakym jednoduchym cislicovym filtrem.

Nechapu - potrebuju mit co nejvic vzorku na periodu abych mel dostatecne
'jemny' vysledek. Kdyz budu sbirat hodnoty po 10 stupnich , k cemu mi pak
bude ze jich zprumeruju 10. Lepsi je sbirat po 0.5 stupnich a prumerovanim
vice period vyloucit chyby.

> Byl bych tez znacne neduverivy k toleranci cidla, tezko bude pod 1 stupen
> Celsia, mozna taky dva. A co samoohrev?

Ano - to by mne taky zajimalo jaka je opakovatelnost mezi jednotlivymi
cidly - zda kdyz jedno ukaze 26 tak jestli druhe neukaze treba 27 pri
stejne teplote :-) Budu to muset vyzkouset. Na druhou stranu verim tomu ze
kdyz mi jedno cidlo pri urcite teplote ukaze 27,25 tak mi to pri te
teplote ukaze vzdy. Otazka je jaka bude linearita atp. Uvidime . Samoohrev
mne tolik netrapi - prikon cidla je 200uA pri 5V tedy asi 1mW a tepelny
odpor tohohle typu pouzdra muze byt nekolik stupnu na W - dejme tomu 25 -
pak by to zvedalo teplotu o 25 tisicin stupne.

> Ted uz je asi tezko neco zasadne predelavat, ale co treba takovy Dallas
> DS1820? Je to jednodratovy teplomer, poskytuje rovnou digitalizovany

Uvazoval jsem o tomhel typu, ale nelibi se mi nutnost pouzivat
komunikacni protokol a cidlo nastavovat. Ja mam v planu pripojit nekolik
cidel pres 74150tku - na 0x378 napisu adresu cidla a v 7bitu 0x379
vzorkuju adresovane cidlo. Jednoduche zapojeni - pripojit muzu 16 cidel.
A navic delat vzorkovaci smycku mi pripada jednodussi nez psat seriovy
komunikacni protokol s cidlem DS.

|                             petrsi@jcu.cz                              |