Zapojeni napajecich konektoru PC

Martin Persich persich
Středa Březen 17 11:43:33 CET 2004

	> nevite jaka je norma napajecich konektoru na PC ? Kdyz merim snuru
	> ktera ma na jedne konci normalni zasuvku a na druhem tu PC samici
	> (co se strak do PC) tak ma fazi vpravo. Samice co vede z PC od
vypinace
	> (dal k monitoru) ta ma fazi vlevo. Mne osobne to pripada divne
protoze
	> za zasuvku povazuju ten zivy (napajeci) konec , ale asi se to bere
tak
	> ze zasuvka je to co je v panelu a nezalezi na tom zda ma vyvody
schovane
> [...]

	Co jsem si stacil vsimnout, tak na nekterych konektorech je
vylisovane oznaceni L,N,PE a opravdu na nekterych zasuvkach je pri pohledu
na dutinky, PE dutinka nahore - pak faze je vpravo. Ale pokud to prijde do
pocitace a pak zase z pocitace odchazi do monitoru - tak to neni problem
prehodit - staci na sitovem vypinaci prohodit dva draty.
	Podle mne na to zadna norma neplati - alespon jsem na nic nenarazil
a bude to pouze nejaka dohoda vyrobcu.
	Vubec bych proto nespolehal na to, ze vsechny snury na svete jsou
zapojeny stejne.

	Martin. e-mail: persich@transcon.cz