Jak urychlit vzorkovaci smycku

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:43:33 CET 2004

On Sat, 17 Jul 1999, Snail Instruments wrote:

> Aha, ja s '51 nedelam, PICy mohou nastavit preruseni na sestupnou nebo
> vzestupnou hranu - nastavim na jednu hranu, pri preruseni prectu casovac,
> nastavim na druhou hranu, zase prectu casovac, a jeste jednou, vysledek je

Hmm, u '51 jde nastavit bud (myslim) sestupnou hranou nebo L urovni.

> [...]
> navzorkovat do zasoby, protoze nebyl cas vyhodnocovat behem vzorkovani. Na
> PICu bych treba udelal toto:
>
>     clrf counter
>     clrf result
> loop:
>     btfsc input_pin
>     incf result,f
>     decfsz counter,f
>     goto loop
>
> cela smycka ma 5 cyklu, tj 1us pro nejvyssi frekvenci krystalu, cili behem
> 256 mikrosekund 256 krat navzorkuju vstupni signal a promenna result bude
> udavat, kolikrat z toho byl vstup na urovni 1.

No v podstate se dostavate na rychlost 1Mvzorku za sec. Na PC 386/40
udelam asi 666Kvzorku za sec a na P100 asi 2xvic. Netvrdim ze to s
jednocipem nejde - kdyz budete chtit vzorkovat 10 smycek budete
potrebovat nekam ulozit 10x2x16bitu tedy asi 40B - to muze jit. Jenze kdyz
delate 8 kanalu zacne byt na atmelu 2051 tesno a potrebujete neco vetsiho
a drazsiho ..

> U jednocipu lze s uspechem pouzit EEPROM, kterou maji nektere typy dokonce
> na cipu.

Ehm - uz jsem si zvykl na komfort - mit osm kanalu a u kazdeho moci
nadefinovat prubeh na kazdy den v tydnu a vyjimky pro svatky je fajn.
Navic se takova vec pomerne dobre dela editaci .ini souboru na PC
nez pres par klaves pripojenych k jednocipu ... Taky se docela dobre
pouzivaji funkce fopen, fread, fclose - nez si vymyslet a psat vlastni
ulozeni konfigurace v eeprom a vymyslet spec. format abych usetril
kazdy bitik...

> To je vec konkretni aplikace, Cecko treba existuje i pro jednocipy...
> Samozrejme vyber programovacich nastroju pro PC je radove vetsi.

Jenze ladit program na PC je parada - na jednocip potrebujete simulator
a to uz neni takova sranda ...

> Zarizeni zapichnu na IDC konektor, lepsi se delaji kabely...

Nechapu... (IDC neznam - paralelni port uvadim proto, ze je v cene desky)

> I jednocip ma nebo muze simulovat seriovy port...

Jiste - ale ja mel na mysli ze si na PC spustim rezidentni sit (Lantastic)
nad COM portem a pak muzu na tu disketu sahat z jineho PC - to vse bez
nutnosti napsat jednu radku kodu - staci pouzit uz hotove a funkcni veci.

> Bohuzel, neefektivni programovaci nastroje vyzaduji neobvykle velke
> mnozstvi systemovych zdroju...

No comment.

> Flash card - 16MB no problem...

FDD 1,44 - 490,- s DPH   - za kolik je 16MB flash card ? (za podobny
peniz koupite i HDD 200-400MB) . Pro pripojeni FDD/HDD k PC nemusim
napsat jedinou radku kodu - ani nemusim sahat na pajku .... :-)

> ROTFL!!! Takze vzorkovat cidlo pod dosem je snadnejsi? Samozrejme zalezi na

Neee - ale nacist konfiguraci, komunikovat s okolim, vyvijet aplikaci
_JE_ na PC snadnejsi. Vzhledem k tomu ze i to vzorkovani je resitelne
pak neni co resit.

> Kuprikladu nizsi cena vysledneho zarizeni ?

Ano - i nizsi cena - koupil jsem pouze FDD - protoze ta se pri ugrade
PC vetsinou nevyhazuje jako se to dela se zastaralymi boardy.
Za tu cenu mam procesor, pamet dynamickou i 'like' eeprom v mnozstvi
zcela dostatecnem, HW zalohovane hodiny i datum , ktere bezi i kdyz
je sroj vyply. To vse funkcni pripravene k pouziti, bez nutnosti
pajet a ozivovat - muzu vsechnu energii venovat vymysleni a ladeni
vlastni aplikace.

> Nemuzeme nez souhlasit s tetou Katerinou, ze kazda mince ma dve strany a
> kazdej krajic ma dve kurky.

Spravne - abych byl presny - mam i jednu nevyhodu - cele zarizeni
je asi dvakrat vesti nez by bylo s pouzitim jednocipu.

|                             petrsi@jcu.cz                              |