Simulator PIC ?

Andrej Jancura andrej.jancura
Středa Březen 17 11:43:32 CET 2004

k.kral@post.cz wrote:

> Doposud jsem pracoval pouze s x51, ale z duvodu uspory mista jsem nucen v jednom svem zarizeni pouzit PIC12Cxxx.
> Nemam s PIC zadne zkusenosti, prosim zkusenejsi uzivalele o radu.
>
> 1. Existuje softwarovy simulator a lze jej ziskat z internetu ?

Na www.microchip.com je MPLAB. Je v nom uplne vsetko, co na bastelnie "na kolene" treba. Je v tom IDE, asm a
simulator.

> 2. Existuje nejaky pouzitelny prekladac C pro PIC a lze jej ziskat z internetu ?

Ano, na www.bknd.com. Verzii je viacej a jedna je free. Samozrejme ide len do 1024, co Vam bude asi bohato stacit.
Vcera poobede som sa s nou hral a vysledny kod je absolutne super, funguje optimalizacia a niektore pasaze v kode su
perfektne premakane... Da sa programovat aj systemom a-la "asembler", teda vsetky instrukcie su pristupne vo svojom
C-ekvivalente. Nevyhoda, nevie to komplexne vyrazy. Ale na to sa da dobre zvyknut a pri jednocipoch aspon viete, ze
niekde treba aj nejaku tu premennu navyse.

Este som trochu skusal aj demo IAR, no to generuje len asm s kopec makrami, tak som to moc netestoval.

Potom su este za penezi okrem BKND od CCS, HITECH a IAR. Mozno aj este nieco ine. Ceny od 100DM po 1600DM za Lite
IAR. Stav 11/98.

Jedine, co ma trochu prekvapilo, to co som na HC11 urobil s 10 instrukciami, to potrebovalo na PIC asi 30. No ale to
sa pri 16F876 s 8k strati... Aspon pevne verim. Este by prislo do uvahy AVR, no to je pre mna pas, pretoze existuje
len vo flash. No asi uz trochu filozofujem, tak tot vsjo.

Andrej