PCF8583 - problem?

Karel Strobach karel.strobach
Středa Březen 17 11:45:21 CET 2004

>lidickove, v jede aplikaci (zatim vzorku) se mi stalo, ze mi jiz podruhe z
>neznamych pricin asi po 14dnech trvaleho provozu odesel real_time brouk
>PCF8583. Ten brouk normalne komunikuje a vse funguje, jen se zastavil cas a
>pomuze jen vymena brouka.
>Zatoven s tim prvnim broukem jsem menil i krystal a udelalo to zase.
Myslim,
>ze provozni podminky jsou vsechny v norme, napajene to je primo z 3.6V
>akomulatorku (paralelne se zenerkou 3V6), kterej je trvale
>dobijenej/udrzovan nejakym malym proudikem z pulzniho zdroje. Takze napeti
>by tam melo byt spolehlive v norme (je tam fakt 3V6). Blokovaci kondik

Netroufam si radit, jen popisu jak jsem to resil ja. Delal jsem nekolik
zarizeni,
ve kterych pouzivam PCF8583 a chodi bez problemu. V provozu je to napajene
normalne +5V z linearniho stabilizatoru, jako zalozni zdroj je akumulator
3,6V.
Akumulator je k vyvodu VDD PCF8583  pripojen pres diodu (1N4148), napajeci
napeti take pres diodu. Baterie, resp. akumulator je dobijen z +5V pres
diodu
a rezistor. To je cele, zadny problem se neobjevil.

> Jediny mozny zdroj problemu by mohlo byt, ze to vsechno pracuje v celkmem
> dost silnem stridavem LW magnetickem poli. Myslite, ze je to mozny?

Osm podobnych zarizeni, jen s tim rozdilem, ze neni pouzit akumulator,
pracuje
v menirnach trakcniho napeti (22kV na 600Vss) pro MHD. Takze magneticke
pole tam take nejake bude (napajecimi kabely tecou kiloampery).
Nebude chybka v tom pulznim zdroji (nejeke napetove spicky napr.)?

s pozdravem Karel