PCF8583 - problem?

Zdenek Dvorak zdvorak
Středa Březen 17 11:45:21 CET 2004

> zastavil cas a

> Netroufam si radit, jen popisu jak jsem to resil ja. Delal jsem nekolik
> zarizeni,
> ve kterych pouzivam PCF8583 a chodi bez problemu. V provozu je to napajene
> normalne +5V z linearniho stabilizatoru, jako zalozni zdroj je akumulator
> 3,6V.
.
.

takhle jsem to mel puvodne take, jenze jsem zjistil, ze i prez krystalove
rizeni je presnost casu znacne ovlivnena napajecim napetim, takze je temer
nutne pouzivat jedno konstatni napajeci napeti a pro nej seridit presnost.
Proto jsem to predelaval do uvedeneho zapojeni. Ale konstantni napajeni 3.6V
je podle datasheetu naprosto v pohode.

> v celkmem
>

> Osm podobnych zarizeni, jen s tim rozdilem, ze neni pouzit akumulator,
> pracuje
> v menirnach trakcniho napeti (22kV na 600Vss) pro MHD. Takze magneticke
> pole tam take nejake bude (napajecimi kabely tecou kiloampery).

hm, tak mg.polem to teda asi nebude..

> Nebude chybka v tom pulznim zdroji (nejeke napetove spicky napr.)?

nemyslim. Je to klasicke bezne zapojeni s 2574, mnohokrat pouzite a overene.
Krom toho je zde STALE pripojen akumulator. Ten brouk je vlastne napajen
porad z akumulatoru 3V6 a ten je ze zdroje pouze dobijen prez diodu a 1k
odpor. Navic je u toho brouka blokovaci kondik.

										dik za odpoved a tesim se na dalsi tipy 	zdvorak