AVR

Kosta kosta
Středa Březen 17 11:45:20 CET 2004

>Atmel dava ZDARMA vsem na internetu kompletni vyvojove prostredi vcetne
programovaciho SW -
>vse pod DOSem i Woknama. Programator jde koupit za nejaky 3000 original,
>nebo postavit tak do 500,- Veskera dokumentace k nemu (je tam 1 svab a par
>blbin kolem - schema i vypis programu pro ten svab) je opet volne k
>dispozici na Atmelovskym webu.

To je sice pravda, ale ma drobnou vadu. Uvedeny programator je urcen pri ISP
a neumoznuje tudiz programovat 'Fuses'. Ty jsou programovatelne pouze v
paralelnim modu. Filozofie vcelu pochopitelna, v jednou navrzene aplikaci
asi tezko budu menit oscilator, ale pravdepodobne budu upravovat program,
nebo obsah EEPROM.

Tato poznamka se vztahuje ke vsem jednoduchym programatorum publikovanym na
webu. A je to taky ma nejvetsi vyhrada vuci AVR.

Jinak v souboji PIC <-> AVR se vsim ostatnim plne souhlasim.

Jen mala douska na zaver. Osumnact let pracuji s mikroprocesory a
mikroradici a praxe me naucila jedne veci:
Zalezi na konkretni aplikaci jaky procesor pouzit. Zli jazykove tvrdi, ze
vsechno jde, ale mnohdy za jakou cenu.
Pri znalosti vice rodin radicu muze konstrukter kvalifikovane posoudit jaky
typ pouzit. Zda se mi trochu zcestne pouzit pro generovani TV signalu
89C2051 na 24MHz a pouzit "nestandardni programatorske postupy". A jak
jednoduse to lze  pritom udelat na AVRku pri 4Mhz. Je mi jasne, ze
podstatnou roli zde hraje jista neochota ucit se neco noveho (takze nazpet
na stromy), pripadne podstatne vetsi dostupnost SW podpory pro i51 klony.

Kosta

PS: Pokud nekdo vi kde sehnat crack na 'C' od IAR, tak to hodte do plena.