laserova komunikace

Vladimir Myslik xmyslik
Středa Březen 17 11:45:16 CET 2004

On Mon, 11 Jan 1999, Karel Kozlik wrote:

>  Zdravim vsechny,
> tak jsem se s kamaradem rozhod, ze si zasitujeme pocitace a
> pouzijeme na to laserovy diody. Abych se vyhnul softeni tuznejch
> ovladacu tak mi napadlo ze udelam jekejsi modul a pripojim ho primo
> na sitovou kartu. Napadlo mi takovyhle blokovy schema

tak to me uz taky napadlo, lasery modulovatelny touhle rychlosti jsou ale
jsou desne drahy. Napadlo me podtaktovat ty sitovky dat jim jinej krystal
coz by slo. Jinak pouziva to manchester II (nulova DC slozka signalu).

>                        +-----------+
>                        | zesilovac |
>       prijimaci -------|     >     |---------+
>        dioda           +-----------+         |
>                              |omezeni        |
>                              |kladne ZV      +----------- sit.karta
>                              |               |
>                        +-----------+         |
>       vysilaci         | zesilovac |         |
>        dioda    -------|     <     |---------+
>                        +-----------+

BTW to omezeni ZV by nemuselo byt nutne v pripade ze to nebude delat echo
a kdyby to zase delalo echo 100% tak taky ne.

>  Pred tim nez nad timhle ztratim spoustu casu bych se chtel zeptat
> jestli se nahodou nekdo o podobnou vec nepokousel a jestli s tim
> nemate nejake skusenosti. Take by me zajimalo jak vypadaji signaly na
> ethernetovem vedeni (napetove urovne a aspon priblizne casove
> prubehy)
>  Predem diky za vsechny pripominky a napady.

Pripominam ze tohle se da koupit v profi verzi (www.cbl.cz) ale je to
hooodne drahy. Ja jsem se spokojil s propojenim pocitacu pres seriak
(115kbps) a taky jsem nemusel psat zadny softwary.

Lada

> 													Zdar Karel

>   OOOO    OOOO    OOOO   K   K   ????   Private: Strahov 2/538
>  O    O  O    O  O    O  K  K   ?    ?
>  O    O  O    O  O    O  K K         ?  E-mail:
>  O    O  O    O  O    O  KK         ?     TCP-IP:  Kozlikk@fel.cvut.cz
>  O    O  O    O  O    O  K K       ?               ok1cpi@gw.ok0npg.ampr.org
>  O    O  O    O  O    O  K  K
>   OOOO    OOOO    OOOO   K   K     ?      AX.25:   ok1cpi@ok0pad.#boh.cze.eu
>
>  talk: oook@oook.sh.cvut.cz             icq: 22927079

 Vladimir Myslik
(if you experience delivery problems replying my mail, try the addresses below)
xmyslik@cslab.felk.cvut.cz , xmyslik@cs.felk.cvut.cz
http://cs.felk.cvut.cz/~xmyslik/