CB Yagi

Kami Jirka CAMEL
Středa Březen 17 11:45:15 CET 2004

> A ma v praxi vyznam porusit pravidlo a dat si na strechu takovouhle antenu ?
> Kolik to ma zisk ?
> Vyplati se mit antenni prepinac, na omnidirekcionalni antene si domluvit
> relaci a pak si rotatorem
> otocit yaginou na strese a povidat si ?? Ne, ze bych to chtel  delat, nemam
> na to ani odhodlani, ani
> penize, ale proste me to zajima.
>
> Regards, Stanislav Ceska

  Urcite ANO. Zisk ma asi 12 dB. Jejim pouzitim se snizi uroven
ruseni, protoze prijmas jen z jednoho smeru. Cely vysilaci vykon 4W
vyzaris do jednoho smeru, kdyz ji doplnis rotatorem a antenim
prepinacem, tak je to docela idealni, zlepsi se ti dosah a
srozumitelnost pri stejnem vykonu. Vlastnosti muzes ovlivnovat jeste
polarizaci. Kdyz budes chtit komunikovat s nekim kdo ma klasickou 5/8
nebo 1/2 Lambda, tak ji musis dat svisle, kdyz ji das vodorovne tak
se ji podstatne snizi zisk, protoze budes prijmat jinou polarizaci.

                                                    Kamil Jirka

 PS: Uz jsem ji chtel dat na strechu nekolikrat, ale dospel jsem k
tomu, ze kdyz tam dam rotator, tak by tam ty smerovky mely byt dve,
sfazovane, aby ta soustava byla mechanicky vyvazena, ale druhou jeste
nemam.