PC-VGA RGB do RGB/PAL

Kelbich Jan XKELBICH
Středa Březen 17 11:45:15 CET 2004

  Zdar,

>  Je tomu skutecne tak ?
>
>  Se sirkou jasove slozky 0-5MHz plne souhlasim, ale s 0-6.5MHz pro
> bravenou, to se mi nezda.

  No, jak vidim, z puvodniho prizpevku jsem odriznul asi vice nez je
zdravo. Viz puvodni prispevek - to, co jsem komentoval temi ( 0 az
6,5 ) MHz , tak to patrilo prave k te _jasove_ slozce. Jinak
samozrejme vim, ze rozdilove signaly barev jsou omezeny kmitoctove
dalo vice (tusim asi ( 0 az 1,4 ) MHz - myslim se to v tom puv.
prispevku bylo taky).
  Jen jsem tim chtel pripomenout, jak je kmitocotve omezen puvodni
videosignal, co prenesou nase vysilace (podle standardu DK), co
vysilace v zap. Evrope ( ( 0 az 5 ) MHz - podle standardu BG), a
nejhorsi je to v Americe, tam konci na 4 MHz.
  Kdyz to ma jit po kabelu, notabene v zakladnim pasmu, tak proc
nejit jeste vyse, treba az na 8 MHz ?

>  1) proc by mela mit barvonosna vic nez jasova, kdyz lidske oko je
>     daleko citlivejsi na zmeny v jase a ne v barvach

  S pravna otazka, viz vyse.

>  2) kam by do vysilaneho signalu prisla

>     Uy se moduluje amplitudove na nosnou obrazu fo.
>     Barvonosna je posunuta o 4.43MHz (283.5 nasobek 15 625 -

  Jen doplnim - presne je to 283.75*15625+25=4433618.75 .

>     radkova frekvence), kdyby tedy mela sirku 6.5MHz, kde by se tedy
>     vysilal cernobily (Uy) obraz ?

  Ano, moduluje se to kvadraturne (QAM) signaly omezenymi do asi 1,4
MHz .

                        S pozdravem

                                Honza Kelbich
                                XKELBICH@HWLAB.FELK.CVUT.CZ