predbiha se cas na RTC 8583

Karel Strobach karel.strobach
Středa Březen 17 11:45:13 CET 2004

>lidi, mam dalsi problem s tim RTC PCF8583. Ten brouk se mi silene predbiha
>(asi o 10% !!!). Ale pritom kdyz zmerim citacem kmitocet oscilatoru tak je
>to skoro presne (32,7669). S jinym krystalem to dela taky. Netusite cim to
>muze byt? (vycitam to v cyklu a pouze zobrazuju) neni tam co nastavovat.
>Poradte.

Nastavovat je co. Kondikem mezi VCC a OSCI se musi dostavit
frekvence oscilatoru a to tak, ze po zapnuti musi byt na vyvodu INT
presne 1Hz. Ale i kdyz to neni nastavene, ta odchylka neni zas tak
velka, rozhodne ne 10%.
Kdyz jsem jednou delal prototyp na bastldesce, vytvoril jsem takove
kuriozni zapojeni. Vcc byl pripojen na +5V, ale kondik z OSCI byl
pripojen k akumulatoru 3,6V - jednoduse chybel spoj. Na vyvodu INT
pak nebyl 1Hz, ale temer 2Hz.

s pozdravem
  Karel