Par dousek k "Re: [HW] Citac s PIC nebo ATMEL"

Tony Malecky zpaul
Středa Březen 17 11:45:10 CET 2004

>Ale je co dodat. Blahe pameti jsem postavil radic FD k Sharp MZ8xx, napsal
>BIOS pro CPM, podpurne programy a prodaval to po burzach v podstate za cenu
>soucastek plus nejakych 500,- stribrnych. Proste klasicke fandovstvi.
>Vysledek, za pul roku se objevil "konstrukter" nekde od Havirova, ktery
>nabizel to same
>a to vcetne chyby na plosaku.

To snad je neco uplne jineho.... a k tomu jsem snad nikoho nenavadel...
Nakonec, moje prvni konstrukce, ktera vysla v AR, tehdy takova blbost,
svetelnej had...
Videl jsem to pak v Televizi jak to nekdo nabizel jako stavebnici....

>Minuly konkurz ARadia vyhrala konstrukce LC metru. Jo pekna, ma to vsak
>nedostatek, davno predtim byla
>zverejnena puvodnim autorem na Internetu. Tak proti tomuhle bych zbrojil,
>ukrast a prodavat dal, vydavat neci
>napad a neci praci za svou. Tak se nedivte, ze se lidi brani. Pokud se se
>mnou nekdo spojil a chtel zdrojak
>pro vlastni potrebu, jeste jsem nikoho neodmit.

Tak to ja jsem ten LC metr videl jeste drive, rok pred otistenim v AR vyslo
same v nemeckem Funkamateru...
A co se tyka toho zdrojaku, vsichni bohuzel nejsou tak tolerantni jako
ty....
Koupil jsem kdysi plosny spoje s epromou na citac podle AR (8032+LED
display)
A kdyz jsem si do nej dal misto 8032 dallase na 24 misto na 12Mhz a chtel od
autora
zdrojak, abych si to upravil, poslal mne docela slusne do ....
Takze jsem to zahodil a postavil si to komplet podle sebe vcetne softu....

>==== 2 ====
>
>Procesory, GALy, ispLSI a dalsi programovatelne obvody jsou prave od toho
>aby HW zjednodusily.
>Vazeni, je konec druheho tisicileti a snad jsme uz prekonali obdobi kdy
>kvalita konstrukce se posuzovala
>podle poctu soucastek. Proc mam stavet fazovy zaves, kdyz ho stejne dobre
>muzu naprogramovat.
>A proc mam neco natvrdo zadratovat, kdyz se to muze udelat elegantneji pres
>programovatelne obvody.
>ELEGANTNEJSI  =>  jednodusi, levnejsi, snaze modifikovatelne .......

Fajn, o tom nikdo nepochybuje, ale prave proto do popisu konstrukce nedilne
patri obsah toho programovatelnyho obvodu! Jinak snad ani nema cenu takovou
konstrukci popisovat..
A co se tyka konkurzu AR, tam by to snad melo byt jiz v podminkach. Jinak
jsou to konstrukce na prd.

> [...]
>mesice (tedy nejakych 300 - 400
>hodin). Kdyz si spocitate naklady, cas, zelezo, soucastky, SW pro vyvoj
>(placnul jsem se pres kapsu a
>pouzivam amulator od ComApu a Asm a 'C' od Keila), vyjde Vas cena podobneho
>vyvoje na nejakych
>80.000,-  - 90.000,- stribrnych. A ted, co se vrati, 3.000,- za autorsky
>honorar, nejakych 5000,- za prodane
>procesory, suma sumarum rekneme 10.000,-. A ted maly vypocet 10.000 DIV 300
>= 33.3 na hodinu.
>Dotaz: Je tu nekdo, kdo za tuhle odmenu DELA ?????????   A neni fanda, nebo

Chces snad rici, ze vsechen ten soft jsi si koupil proto, abys vygeneroval
jednu ustrednu do AR?
A pokud se tim, ze vymejslis konstrukce do casopisu zivis, tak ti nezavidim,
ale ja osobne jsem
takovej casopis zahodil... Tim spis ze jsem schopnej si ten soft do toho
napsat...Jen je mi lito te prace,
kdyz uz to nekdo jednou udelal..
A co se tyka odmeny. Sam jsem postavil Digitalni prenosovej uzel site Packet
Radio ktera slouzi
vsem radioamaterum nejen z Cech. Viz: http://www.qsl.net/ok0ni/
Muj vydelek za tento pocin byl zaporny, to ty mas alespon nejakej zisk. A to
jeste nepocitam to, ze mi
obcas nekdo vynada ze zrovna jemu to nefunguje....Takze odpoved na tvoji
otazku DELA, budes se divit,
ale jeste je spousta blaznu ktera pracuje pro ostatni zadarmo, proste jen
proto, ze je to jejich konicek...
Mezi ne prave patri krom me malickosti,treba jiz zminovanej Radek OK2XDX
kterej postavil OK0NS.

>Co napsat na zaver. Dost dlouho me jiz nikdo tak pekne nepobavil. Je jen
>otazkou zda to dotycni mysleli
>jako dobry for (pardon, jdu s dobou, BONMOT), nebo se zase projevila nase
>stara, dobra, mala Ceska dusicka.

Tak to ti docela zavidim...Ja kdyz jsem z posledniho AR vyrval reklamy
uprostred, a preskocil uvodniky
a nejaky blbosti pro zacatecniky, ignoroval skrytou reklamu na produkty
Microsoftu a nejake CD se sharewarem, na konci ani necetl zajimavosti z
radioamaterskeho sveta (nekdo je tam opsal z Packet Radia kde byly v
aktualni dobe), tak jsem zjistil, ze ty 4 stranky co zbyly obsahuji na cosi
rizene procesorem a tak si to stejne nepostavim, pokud to nekoupim...A to
mne dorazilo!

Takze zaverem, Kosto nic osobniho proti tobe, mas na vec proste jen jinej
nazor a vidis to
z jineho uhlu nez na. Nic proti tomu, nakonec i tvoji ustrednu jsem videl, a
pokud teda rikas, ze
zdrojak jsi ochoten prenechat, byl bych prvni zajemce... Hi Ale proto jsem
to nepsal...

Tony Malecky OK1HMA
Usti nad Labem