Digitalni vystup

Jiri Jaros elsoft
Středa Březen 17 11:45:10 CET 2004

Digitalni mixer povazuji za dosti znacnou zvlhlost. Je treba si uvedomit,
jaky takova konstrukce ma prinos - ne ze by to nebylo neresitelne - na
korekce i hlasitost existuji DSP (Digitalni Signalove Procesory), ktere to
zvladnou v realnem case.

Vezmeme-li v potaz vznik audiosignalu, jde vetsinou o analogove vstupy z
mikrofonu, ktere se musi napred analogove upravit do zpracovatelne urovne,
pak dojde k digitalizaci a zaznamu jednotlivych signalu na disk. Soucasne je
provadena akusticka kontrola analogovym kanalem. Vlastni zpracovani probiha
v digitalni forme off-line na pocitaci s particnou nadstavbou a vysledny
signal se uklada opet v digitalni forme na distribucni medium CD, MD, DAT.
Neni tedy zadny duvod digitalniho zpracovani v realnem case.

DSP procesory se vsak pouzivaji na pr. pri ozvucovani na potalceni zpetne
vazby, kde pracuji v realnem case. Tam je opodstatneni v tom, ze dokazou
namodelovat temer idealni nozovy filtr na kmitocet (kmitocty), na kterych by
doslo k "rozhoukani".

Pokud prece mate zajem o digitalni mix, tak linearni inkrementalni snimace
vyrabi a dodava prazska firma LARM - jsou spolehlive a za slusnou cenu. Ve
Vasem mixu budou zanedbatelnou polozkou...

Jiri Jaros
elsoft@ova.comp.cz
http://www.elsoft.comp.cz
mobil: 0603 422977