Re: [Open Source]. -Odpovìï [HW]

Kostomlatsky kostomlatsky
Středa Březen 17 11:45:03 CET 2004

-----Původní zpráva-----
Od: Lubomir Racko <LRacko@vsz.sk>
Komu: Multiple recipients of list <hw-news@mobil.cz>
Datum: 23. února 1999 8:47
Předmět: RE: [Open Source]. -Odpověď [HW]

>Ahoj,
>  Ja robim momentalne na Ne2000 s cipom 93??? nepamatam sa a
> nemam pred sebou.

???? Skus mi poslat presny typ

> Mam vsak uz aj ISA RTC 8019AS kartu, zatial chodia rovnako. Podla
> vsetkeho je to o hodne zlozitejsie ako CS8900 , ktorym sa to vsetko
> zacalo, ale je perspektiva komatibility do buducna, takze Kostov navrh
> treba prijat a ostat pri Ne2000, pricom ako najvhodnejsia je v sucastnosti
> asi ta RTL ka.
>  Ale k veci : Ako start odporucam
>     http://www.national.com/pf/DP/DP83905.html
>  je tam kompletne komentovany zdrojak v ASM 8080 k najnizsej vrstve
> programovania

ASM 86xxx => je to driver pro PC

A pro ostatni, RTL8019 vychazi z DP8390 (NE2000), popis lze najit
na vyse uvedene adrese (kousek vedle) a je v nem podrobnejsi
popis registru.

Jako dalsi doporucuji si prostudovat v podstate libovolny driver pro Linux
(A opravdu mi jich dosla spousta)

> Ne2000 komp. cipu. A uz tu spomenute veci ...
>  Co sa tyka pripojenia ISA k jednocipu , Kosta to HW pripojil, kedze je
> prvy, ostatni by to mali urobit rovnako.

Jen mala pripominka, vzhledem k tomu, ze nove karty jsou vsechny PnP
vrele doporucuji rozsirit adresaci z A0..A9 na A0.. A11 => PnP zapisovy
registr lezi na adrese $A78 a je vhodne ho vyuzit pro pocatecni konfiguraci
karty (IO adresa, IRQ, ...).

>  A cas bezi, Kosta, ale nie kazdy je rovnako vykonni a sikovni, tak pochop
> ze si to musime odsediet, rob medzitym aj nieco insie :-) .

Sorry, ta poznamka vubec nebyla urcena pro [ETHERNET], ale pro
OpenSource urcene pro vyvojove SW na '51

>  A open source, to som za, okamzite mozem zverejnit co som vytvoril, ako >
myslim zatial v pascale, usetrim niekomu zopar hodin, staci pokracovat
> kde som prestal,  popripade pockat az to bude funkcne, len povedzte
> kde.  Ked ma tak napada, mozem zaslat ako prilohu k majlu, len sa bojim >
zahltenia posty . Mate s tym skusenosti ?

Posli, na soukromou adresu toho kdo bude mit zajem.
(Ja mam urcite)

Kosta