programator ATMEL-ov

Gabriel Toth gabriel.toth
Středa Březen 17 11:45:02 CET 2004

Dlho som hladal, ale nic pre mna vyhovujuce som nenasiel.
Nasiel som iba komplikovane zapojenia, alebo tie jednoduchsie mali
ovladaci software pre DOS a WIN, ale nie pre Linux. Neviem asi
kvoli casovaniu, ktore vzal na plecia ovladaci software, nie
je mozne pouzit Unix/Linux, ale toto iba tipujem.

Takze som sa rozhodol jeden programator navrhnut a postavit.
Mam to na skusobnej doske, pozostava z:

ATMEL AT90S4414 AVR controllera,
MAX232 na komunikaciu s PC
2 Stabilizatory (7805 a LM317)
zopar pasivnych suciastok

Vyhoda je ta ze sa s nim komunikuje po seriovej linke,
casovania si AVR zabezbecuje sam, da sa s nim komunikovat
pokusne napr. z teminalovej emulacie norton commandera.

Jednoduche priklady:

precitanie signatury atmel-u

vysleme: rs
odpoved: $1e $11 $FF
         OK

vymazanie atmel-u

vysleme: ce
odpoved: OK

precitanie obsahu eeprom:

vysleme: rc $0400
odpoved: FF FF FF FF FF ....... FF
         FF ................... FF
         OK

atd.

Napisat pre takyto programator ovladaci software je uz hrackou
pre hocijaky system obsahujuci standardny seriovy port.

Sam mam uz pre Linux.
A ani PalmPilot nie je nemozny....

No a teraz otazka: Chcem este dorobit moznost programovat
seriove EEPROM 24cXX. Ak by niekto mal hotove rutiny
pre pripojenie seriovej eeprom k AVR tak by mi usetril
cas.

Ak by bol zaujem rad poskytnem zapojenie a software, kto sa chce
podielat na vyvoji tiez sa moze pripojit.