Opet lasery

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. vaelektronik
Středa Březen 17 11:42:00 CET 2004

> Prominte otazku, ktera je trosku off topic.
> Rozebral jsem laserovy projektor "Watch-Me" a narazil
> na jednu zajimavost. Laserovy paprsek sviti pod
> uhlem cca 45o do stredu zrcadla , ktere je na hrideli motorku.
> Zrcadlo NENI VYCHYLOVANO, ale ROTUJE, takze paprsek
> sviti stale do jednoho bodu. Odrazeny paprsek je vsak
> vertikalne vychylovan a sviti na druhou sestavu motor-zrcadlo.
> ta ho vsak vychyluje horizontalne, ale vypada uplne stejne.
>
> Nevite tudiz nekdo, co je to za zrcadla a kde se pripadne daji
> sehnat?

Podobna zrcadla v malem provedeni se pouzivaji ve vodomerech,
ze kterych se fotoelektricky snima prutok. Vyrobce mohu zjistit,
asi to bude nemecke. Pokud znam nemecke firmy, nejradeji zajistuji
servis samy, nahradni dily se shaneji tezko. Je otazka, co to ma zobrazovat.
Jestli TV obraz, motory musi byt synchronizovany na signal. Pokud je to jen
efekt na diskoteky, zkusil bych male zrcatko sikovne prilepit jednim koncem
na kmitacku reproduktoru, druhym na pevny bod (tak, aby se naklapelo).

Andel
www.mirnet.cz-vaelektronik ,  vaelektronik@mirnet.cz