Opet lasery

Plsek Martin xplsek01
Středa Březen 17 11:41:58 CET 2004

On Mon, 6 Dec 1999, Petr Krc wrote:

> ahorky@tero.cz wrote:
>
> Co treba postribrene zrcadlo (astronomove jej AFAIK pouzivaji docela
> hojne), nebo cast plotny z HDD (drsnost povrchu je minimalni a odrazovost
> taky nebyva nejhorsi).

	Ty zrcadla jsou pohlinikovana a neni problem si pohlinikovat kus
obycejneho skla. Ja jako astronom amater jsem si tahle nechal
znovu pokovit primarni parabolicke i sekundarni rovinne zrcadlo u sveho
20 cm dalekohledu. Jedna se o vysoce odrazne (>96 %) a kvalitni vrstvy
a cena i presto neni vysoka. U nas to dela napr. fy ATC Prerov, pan
Holubec, ale ten zrovna nepatri k tem nejlevnejsim.

		S pozdravem

				Martin Plsek