LCD a PIC

Martin Šanìk martin.sanek
Středa Březen 17 11:41:56 CET 2004

Dobry den pratele,

vcera vecer jsem trapil muj nestastny display a asi i  pokrocil.
Po naladovani 2sec. pauzy na zacatek programu se  po zapnuti
rozsvitil 1 radek a spodni jen lehce prosvital.Po dvou vterinach
se oba rozsvitily stejne ale pri tom zustalo.
Nacpal jsem mezi jednotlive prikazy 1s cekaci smycky ale stejne
to nepomohlo. Nemuzu dosahnout napsani zadneho znaku.
Otazka:
1.Musi se poslat do disp. extra znak na nastaveni
   kurzoru na pozici (treba 00) nebo staci jenom vynulovat display
   a nastavit inkrementaci?

2.Ten displ. je typ PVC160203 z Taiwanu. Na Netu jsem nasel
   pouze jakysi SC1602A az E .Podle datasheetu by to docela
   souhlasilo. Existuje tedy neco jako norma C1602 a to kolem
   je jenom bizuterie toho ktereho vyrobce?

3.Co se stane kdyz displey, ktery ma znakovou sadu 5x7
   nastavim na 5x10? Ten muj ma totiz 5x8! bodu.

Omlouvam se za to, ze porad otravuju i pres spoustu poslanych
zdrojovych programu. Ono totiz kdyz to pustim na mem
sw simulatoru, tak mi jich vetsina nechodi. Treba kdyz se zmeni
stranka programu tak sw krici, ze bych mel zabezpecit aby sedela
cisla registru se zvolenou strankou.I kdyz to je podle manualu spravne,
tak to stejne pise. Je to snad default fce toho simulatoru, kdyz se meni
stranka?
Vite, chtel bych pochopit cely program na adresaci znaku a ne jenom kousek
rutiny a zbytek drze "obslehnout".Myslim ze by se mi to v budoucnu
nemuselo vyplatit pri reseni podobnych problemu. Taky tomu moc
neprida neustale  prepisovani na moji 16C56.

Pokud, prosim, svymi litaniemi unavuju, napiste to sem a ja toho necham.

Dekuju vsem za prispeni

Martin