Problemy s NPN tranzistorem LM395 II ?

Jiri Recek j_recek
Středa Březen 17 11:41:55 CET 2004

LM395 neni jenom takovy tranzistor. Je to vlastne tranzistor se spoustou
obvodu uvnitr a chova se podobne jako tranzistor. Ma vestavene nejake
ochrany a v popisu je uvaden jako "ultra reliable" (ultra spolehlivy).
Ta elektronika uvnitr potrebuje nejake napajeni (dle popisu typicky 2mA,
max. 5mA). Zkratovat B tedy nepomuze, ale napajeni do C je mozno privest
pres odpor z kladne vetve, tedy pokud bude napajen z +5V, mel by mit odpor
hodnotu mensi nez 1k. (5V / 5mA = 1kohm).
Nebo nejakym jinym zpusobem, pokud nechceme, aby byl napajen ze zateze,
kterou pripojujeme k tomu zdroji.

Jirka