UV

Kamil Jirka CAMEL
Středa Březen 17 11:41:51 CET 2004

> Nemate nekdo tuseni, kde nejak rozumne sehnat UV vybojku, nebo celou lampu
> na osvit PCB (pochopitelne nemam na mysli diskotekovou UV zarivku, jak si
> mysleli prodavaci v nekterych prodejnach).
> Predem upozornuji, ze na horske slunicko jsem se v sirokem okoli ptal - moc
> lidi ho nema, kdo ho ma, je rad ze ho ma.
> Prilezitostne uvitam take info o tlumivce, co je potreba k zapojeni vybojky,
> pripadne jestli nekdo zvas nema nejaky chytry elektronicky reseni napr.
> rychleho zapaleni - pokud je to vubec mozne, nebo nejaky casovy spinac, a
> t.d.
> [...]

V kazdem lepsim elektru ti prodaji rtutovou vybojku, pak ti staci jen
tlumivka a jiz svitis. Ta vybojka ma kolem banku. Luminofor na jejim
povrchu konvertuje UV na cervenou, tak ze sviti normalnim svetlem.
Ja exponuju i s luminoforem, mala cast UV projde, trva to o chvilku
dele, ale nepotrebuju bryle na ochranu pred UV. Kdyz tu banku
rozbijes, ziskas zdroj modrozeleneho svetla (chybi jiz zminena
cervena) a UV. Pozor na oci, zanet spojivek neni moc prijemny. Jako
ochrana slouzi takove ty cervene bryle k horskemu slunicku.

                                            Kamil Jirka