D/RS232 a RS232/D prevodnik ??

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:43:26 CET 2004

On Sun, 1 Aug 1999, Vasek Vobornik wrote:

> [...]
> IN   ----------->|        |---
>      ----------->|        |---
>                  |        |--- RS232
>      <-----------|        |---
> 4x   <-----------|        |---
> OUT  <-----------|        |
>      <-----------|        |
>                  +--------+
>

> Pro informaci: Zarizeni bude v tuneru, ktery bude scanovat zadane
> vysilace (vstupni iformace) a hlidat pritomnost nosne a modulace
> (vystupni informace). Ovladaci SW v pripade poruchy zatelefonuje
> technikovi, ze je porucha, a SMSkou posle dalsi udaje (frekvence,

Kupte za 110 Atmel 89C2051 + za 20 krystal + za 70 232CPE prevodnik.
Atmel ma asi 15 IN/OUT vyvodu z toho 2 jsou RxD/TXD RS 232 (v 5V logice)
potrebuje krystal a asi 5V napajeni. Reset by mozna stacil RC.
Pokud potrebujete true RS232 (+/- 12V logiku) pak k tomu slouzi jeste
ten prevodnik 232CPE (nejaky takovy typ) a potrebuje k cinnoti asi
3 10uF kondenzatory (Ucc taky 5V).

Pak jeste budete potrebovat programator 89C2051 - bud si musite nekde
nechat naprogramovat nebo se da koupit kit asi za 300-400 bez zdroje
pripojitelny k par. portu PC na programovani obvodu.

Ten procesor ma instrukcni sadu shodnou s 51, takze staci asi jednoduchy
program ktery bude cist zadane vstupy a pri zmene posle hlasku po RS232.

Take existuji PIC kontrolery ktere maji na chipu dokonce EEPROM
(programove pristupnou) a snad i RS232 (ale asi taky jen v 5V), ale o tech
nemam prehled - o cenach a dostupnosti a cenach programatoru ...

|                             petrsi@jcu.cz                              |