Laser driver

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:43:20 CET 2004

On Mon, 16 Aug 1999, Kollar Pavol wrote:

> [...]
> normalnej prevadzke laserovej diody je napr. pri 40 mA vyziareny opticky
> vykon cca 3mW pri teplote 25stupnov Celzia. Jej zohriatim na 60 stupnov sa
> vsak opticky vykon zmensi na 1 mW. Mala by zareagovat spetna vazba a zvysit
> prud laserovky tak, aby sa dosiahol povodny opt. vykon 3 mW. To ale vyzera
> na kladnu spetnu vazbu, pretoze zvysenym prudom sa bude este viac zohrievat
> laserovka a znizovat opt. vykon (???). Na druhej strane vsetky zapojenia (aj
> profi) ktore som doteraz nasiel mali presne takuto spetnu vezbu.

Ja bych rekl ze ta zpetna vazba je tam spis z duvodu, ze ta laser dioda
starne a snizuje vykon, takze aby udrzeli rovnomerny vykon tak ji v zaveru
zivota vic zhavi. Pokud te diode ohretim na 60 stC opravdu klesne vykon
na tretinu, pak resenim nebude zpetna vazba ale spis vetrak.

> Ma niekto s tymto nejake skusenosti a vedel by sa o ne podelit (Sam's laser
> faq uz mam prekutane zhora nadol a naspat)? Uz sa mi totiz podarilo odpalit
  ^^^
Kde se to da najit ?

> dva kusky (budenie nie na konstantny opticky vykon ale konstantnym prudom
> bez spetnej vazby - neviem preco odisli), a nerad by som prisiel o dalsie.

Dobre je ani na kratkou dobou neprelezat pres 40mA jinak jde k certu,
a jako bezny proud spis pouzit 30mA. Kadopadne pokud chcete laser
modulovat, tak se precete musite te opticke zpetne vazby zbavit ?

|                             petrsi@jcu.cz                              |