zdroj proudu

Ludvik Hoffmann hoffmann
Středa Březen 17 11:43:20 CET 2004

Objevily se tu nejake navrhy jak udelat rizeny zdroj proudu, ale tomu
slovnimu jsem moc nerozumel a ten kresleny upravuji - puvodni by myslim
nefungoval dobre.

>    Ucc o---------------+-------+------------------------
>                       | |      |ZD nebo 2xD -> Ux
>                   Rx  | |     ---
>                        |      / \
>                        \e b    |     R
>                    PnP  >|-----+----<==>----+        Zde pripadne
>                        /c                   |        dalsi R dle
>                        |                    \c b     vlastnosti portu
>    Proud o-------------+               NpN   >|-----------------o rizeni
>                                             /e

I = (Ux-0.7)/Rx   (cca)
Pokud staci presnost do cca 5% tak bych tam tohle dal 2x plus jednou
nerizeny
zdroj 25mA (R nejde na kolektor NPN ale na zem).

Vyslednou presnost ovlivni teplotni zavislosti napeti na ZD a prechodu
B-E u PNP,
zesilovaci cinitel PNP atd. Lze tam pridat nastavovaci trimr a zvolit
vhodny typ ZD, ale pri vetsich narocich na presnost bych to delal jinak.

Ludvik