Palicka hmyzu. (kolko Voltov?)

Peter Rosko rosko
Středa Březen 17 11:43:16 CET 2004

Zdravim,
 ja som sa tohto roku uz na to vybodol ale vrtalo mi to hlavou jeden
cas...
elektricka pevnost vzduchu je cca 3kV/mm, ak miezka +- bude mat medzeru
3 mm tak by to malo ist do 9kV. to sa mi ale zda zbytocne, ako som
sledoval debatu tak sa tam dava asi 1 kV. ak by si spravil zo 4 diod a
cond. nasobicku 4x310 V je dost na tie potvory snad. este detail, aby to
nebolo nebezpecne medzi fazu a vstup nasobicky by zrejme sekol jeden
rezistor, nech leto prezije aj rodina ;-)
pri rozdiele ziarovka - ziarivka ma napada ci tie potvory nepritahuje
nejaka specificka vlnova dlzka ziarenia, no nenasiel som nic na inete.
snad za uvahu by stalo napajat ziarovku z fazoveho regulatora, niekedy
MA436 /mozno/ a doladit svetlo /ci teplo/ na pre nich lakavu hodnotu...

vela chuti do skusania

  Peto Rosko