Palicka hmyzu. (kolko Voltov?)

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:43:16 CET 2004

On Sat, 21 Aug 1999, Peter Rosko wrote:

> Zdravim,
>  ja som sa tohto roku uz na to vybodol ale vrtalo mi to hlavou jeden
> cas...

> elektricka pevnost vzduchu je cca 3kV/mm, ak miezka +- bude mat medzeru

jen 2kV/mm

> 3 mm tak by to malo ist do 9kV. to sa mi ale zda zbytocne, ako som

a jen idealne sucheho vzduchu - kdyz to date do mistnosti kde bude
otevrene okno, venku zacne prset tak zvysenou vlhkosti se tenhle limit
hoodne zmensi.

Asi bude treba spis pocitat velikost mrsek za letu ktere chcete zabijet
a podle toho dat roztec elektrod.

> sledoval debatu tak sa tam dava asi 1 kV. ak by si spravil zo 4 diod a
> cond. nasobicku 4x310 V je dost na tie potvory snad. este detail, aby to
> nebolo nebezpecne medzi fazu a vstup nasobicky by zrejme sekol jeden
> rezistor, nech leto prezije aj rodina ;-)

Radeji na vystup - kondenzator nabity na 1kV je taky svinstvo :-))

> pri rozdiele ziarovka - ziarivka ma napada ci tie potvory nepritahuje
> nejaka specificka vlnova dlzka ziarenia, no nenasiel som nic na inete.

Problem bude hlavne v tom, ze svetlo pritahuje mury a mouchy co moc
nekousou - naopak komar se kouka schovat kdyz je svetlo, takze proti
komarum to asi nepomuze ...

> snad za uvahu by stalo napajat ziarovku z fazoveho regulatora, niekedy
> MA436 /mozno/ a doladit svetlo /ci teplo/ na pre nich lakavu hodnotu...

Mimochodem - zahradkari vesi na stromy flasku kde je trochu piva - lezou
na to vsechny vosy mouchy i mury krome vcel, ale komari asi taky ne...
Takze mozna by jednou za cas decka piva udelala podobnou sluzbu ...

|                             petrsi@jcu.cz                              |