Solarni clanky

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:43:15 CET 2004

On Tue, 24 Aug 1999 rkanovsky@csas.cz wrote:

> Opravdu maji 100A ?! Jak jsou velke.
>
> Skutecne maji 100A. Je to teda 10 bloku o 10A. Celkovy rozmer je cca 10 x
> 6m. Jedna se o vyprodej skladu jednoho vyzkumneho ustavu, ktery zrusili.
> Udajne nebyly clanky nikdy zapojeny a lezi 3 roky ve sklepe. Cenu jeste
> nemam potvrzenou ale melo by to byt do 50 kKc vcetne dobujeci automatiky a
> nejakeho priblbleho ridiciho pocitace.

Zajimala by mne jaka muze byt zivotnost techle clanku - zda se to vubec
muze vyplatit - 100A/24V - prumer pres den budou mit 50A a makat budou 12h
pri cene za kW cca 2Kc - to je asi 30Kc denne zisku. Pri cene 50kKc (coz
je stejne asi dost velka sleva) by musely makat 1666 dni - tedy 4.5 roku
aby se zaplatily a pak zacaly vydelavat. Jenze otazka je zda po 4 letech
nebudou slus - preci jenom dest horko mraz vitr udela svoje ....

> A co takhle na principu UPS a zalohy PC.
>
> No to mne take napadlo, ale problem je v tom, ze by bylo nutne provest
> preruseni stavajicich rozvodu. A v pripade vetsiho odberu, nebo poklesu
> dodavane energie provest prepojeni na el. sit. To uz je pak lepsi  vyclenit
> napr. svetelny okruh v dome a napajet ho jen ze slunecni energie a to i 24
> V.

Pokud chcete svitit - musite akumulovat :-)) A to je dalsi spusta penez -
jenze kam naakumulovat tech 14kWh ktere by za den mohly dat - baterka
12V/45Ah ktera pobere asi 0.5kWh stoji okolo 1500,- a jeji zivotnost je
taky okolo 4-5 let. Nejjednodussi obvykle byva s tou elektrinou topit
a akumulovat teplo - na teplo se elektrika prevede snadno.

Kdyz nekdo chce mit na chate kde neni 220V televizi , tak tam se vyplati
koupit mensi slunecni clanek a baterii, jenze takhle ve velkem to je
drahy spas.

|                             petrsi@jcu.cz                              |