par dotazu k AT89C2051

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 11:43:15 CET 2004

>Zajimave - zda se ze AVR ktere je pomerne optimalni pro specialni
>aplikace je na stiru se spotrebou. Mozna by tedy byla lepsi klasicka
>2051 plus externi EEPROM zapinana programove jen kdyz je treba
>cist/psat ..
Skoda jen, ze 2051 nema externi sbernici, kam by se dala pamet pripojit
;-). Mluvime-li tedy o pameti programu. Jinak je mozne samozrejme pripojit
seriovou eeprom, ale program pobezi z vnitrni pameti s normalni spotrebou.

>Na to by mozna byla jeste lepsi SRAM. XXkB SRAM plus RTC zere par uA,
>kdyz nejsou 'naChipSelektovany' ..
Ale zase se ponekud vytraci ta 'jednocipovost' vysledneho mikropocitace.
Navic opravdu zalezi hlavne na _stride_ signalu CS, ne uz tolik na
frekvenci, takze snizenim hodinoveho kmitoctu se zrejme nedosahne
markantniho snizeni oberu. Tuto zkusenost jsem udelal s 68HC11, ale princip
zustava.

Na bateriove napajeni a nizkou spotrebu je z beznych uP asi nejlepsi PIC.
Bezi bez problemu s 32kHz krystalem a spotrebou asi 15uA/3V. Sice vypocetni
vykon neni v tomto usporadani nic moc, ale to se dalo cekat. V jednom
zarizeni mam dve tuzkove baterie, pritom skrinka je pouze sroubovaci.
Predpoklada se, ze za zivotnost pristroje se bude muset dvakrat ci trikrat
rozsroubovat :-) Viz:

http://www.vitrum.cz/snail/cc58.htm

>Zatim jen tolik, ze jsem se pri 3 V, 3.6864 MHz a casovem
>vyuziti procesoru 5% (zbytek doby je v rezimu IDL)dostal
>na 1,2 mA.
Zhruba tolik bere PIC pri 4MHz, 5V a 100% vyuziti procesoru (tj. bez sleep
modu). Ma samozrejme taky svoje mouchy, ale ve spotrebe je hodne daleko
pred '2051.

J. Hanzal

Electronical devices for chemical laboratory, custom electronics design
Snail Instruments                      Josef Hanzal, M. S.
Vojanova 615                           phone/fax: +420-311-24433
266 01 Beroun                          e-mail: snail@iol.cz
Czech Republic                         URL: http://www.vitrum.cz/snail/