Regulace tep. PC

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:43:13 CET 2004

On Fri, 27 Aug 1999, Slavomir Skopalik wrote:

> U nekterych disku by mohl byt problem z chlazenim,
> zvlaste pak 7200, ty se vice hreji (vetsi vykon neco stoji).
> Obecne lze rici, cim mene ploten, tim mene tepla, tim mene hluku.
> Da se take tlumit oblozeni vnitrku bedny molitanem (penovou gumou) nebo podobnym
> naterialem (tlumi to i hluk vetraku CPU) i kdyz ne s tak dobrymi vysledky.
> Dnes lze koupit skrin (zdroj) na PC s termoregulaci (mel jsem ho
>  v praci, tad me dali novy ATX a mam to tu jak na vetrny hurce).

Presne tak - kdysi jsem takhle obalil WD Caviary - 420MB a makaly bez
problemu, ale u noveho ST 6GB bych si to nedovolil protoze se hreje
jako prase. Po te co mi chcipy dva SCSI disky na prehrati v normalni
bedne si davam na vetrani velky pozor ...

> Problem hlucnyho disku jsem kdysi taky resil a nakonec to dopadlo tak,
> ze jsem mu ubastlil z kuprextitu molitanem odpruzeny luzko do volne 5
> 1/4 diry. Od te doby mam pokoj.
>   TomM

Jedine poridit si domu server - dat ho do sklepa at si vrci - a pripojit
si pres fast bezdisk nebo nabootovat z disku a pak ho uspat hdsleep-em.

|                             petrsi@jcu.cz                              |