Regulace tep. PC

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:43:13 CET 2004

On Fri, 27 Aug 1999, Hruska Ladislav wrote:

> Nejde mi ani tak o hluk pri praci ,ale spise o hluk pri sledovani ATI-TV,to
> uz byva HDD stejne v klidu a CPU uz nic moc nedela .Zvlaste vecer kdyz je
> ticho tak ty vetraky dost rvou. Tak me napada jestli by se treba nedala z PC
> ziskat informace o vypinani HDD  podle nastaveni v BIOSu,coz by mohlo snizit
> otacky ventilatoru treba o 30% ,ikdyz by to melo byt stejne zavisle na
> teplote.

Za techle podminek to jiste smysl ma (regulator otacek ve zdroji) - ale
ziskat infomaci z BIOSu by musel nejaky spec driver ktery by pak ovladal
pres ISA-PCI kartu/COM/LPT/nebo neco jineho ten ventilator. Asi budete mit
opravdu nejjednodussi dat cidlo do zdroje a nekam na HDD aby se
neprehrely a tim to regulovat. Ja jsem si postavil regulator vetraku a
cidlo jsem dal jen do zdroje. Pak kdyz jsem si koupil ten 6GB seagate,
tak jsem ho ale nechal ofukovat pridavnym 12V vetrakem zapojenym na 6V
aby nedelal ramus - an ten zdorojovy regulovany jsem se nespolehal.

|                             petrsi@jcu.cz                              |