Komunikace Modemu s okolim

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:43:12 CET 2004

On Mon, 30 Aug 1999, TCS net s.r.o. wrote:

> Mohu-li uvest na pravou miru predesle informace z titulu sve
> specializace na modemy, tak je to takhle.
> Modemy opravdu umi autodetekci rychlosti na seriovem portu a to i
> velmi stare 2400bps. Deje se tak na zaklade ASCII znaku A, ktery
> ma v binarnim tvaru charakter pravidelneho stridani 1 a 0. Z tohoto

A = 41h = 01000001b - tedy se asi meri prodleva mezi tema jednickama ?

> Minimalni pocet vodicu pro spravnou komunikaci je 9, viz zapojeni
> dle normy RS232C.

No - pokud ozelite RI (indikator ze Vam nekdo zvoni) , DSR (lze
predpokladat ze modem je zapnuty a tudiz ready - overite pri vlastni
komunikaci) , dale lze spojit u modemu RTS a DTR a u MPC signalizovat
oboji signalem RTS (musite byt pripraven prevzit a zpracovat vse co
Vam modem posle bez moznosti ho 'pozastavit' pres RTS) se dostanete
na sest dratu. To je pouzito naprikad u 8mi portovych asynchronnich
karet Cyclades a docela to funguje - zvoneni Vam oznami modem tim
ze pise RING zbytek se da ozelet pokud stihate prevzit vse co Vam
modem posila (nemate moznost ho pozastavit) coz riscova karta stiha ...

|                             petrsi@jcu.cz                              |