Formica

Stepan Husek husek
Středa Březen 17 11:44:42 CET 2004

> no crack jako takovej nevim, ale cracklou verzi mam esi ti to bude
> stacit ;)
> pokud bude zajem, sosnu ji nekam na ftp
>     Honza

Vazeny, teda tahle zprava me opravdu nadzvedla ze zidle.

	Prestoze spravce konference toto tema stopnul, a to 30.3.1999
ve 12:47, klidne pokracujete v tematu cca o 22 hodin pozdeji (31.3.1999
v 10:53). Ja bych na miste spravce zvazoval posledni vystrahu vsem
zucastnenym na danem tematu (konkretne tem co nabizeli a poptavali).

	Je to trapne, ale ptam se: Jak je mozne, ze se takhle verejne
klidne priznate k evidentnimu PORUSOVANI ZAKONA!?!?!?!? Co vam rikaji
trestne ciny typu porusovani autorskeho zakona, neopravnene uzivani cizi
veci, spolupachatelstvi atd.?!?!?

	Vsichni vime, ze se vzdycky najde nekdo, kdo bude se SW nakladat
za hranici zakona. Kazdy ma svobodu, ale taky ZODPOVIDA za sve ciny
(tohle
nas komunisti docela uspesne odnaucili). Takze bylo by uz na case
prestat
se vymlouvat na totac a zacit TED HNED KONKRETNE neco proti tomu
delat!!!!
Malo platne, jeden krade SW, dalsi neplati dane ani pojistne, a nakonec
se vytuneluje podnik nebo banka. Je to spravne nebo dovolene, kdyz to
delaji ostatn?? (kazdy at si odpovi sam za sebe)

	Abych nebyl jen kritikem, nabidnu i neco pozitivniho, protoze
se oblasti SW pro navrh DPS trochu zajimam. Je jasne, ze amater nema
statisice
na kvalitni SW. Presto lze mit takovy SW legalne i za celkem maly peniz.
Nejjednodussi cestou jsou demo verze - jsou jen za par 100 Kc a maji za
ukol nechat lidem osahat si programek. Vetsinou se v nich daji delat
jednoduche
desky.
Uvedu jen programy, ktere jsem ozkousel, mozna jsou dalsi:
(ceny jsou vesmes ziskany na Amperu'99, ale nezahrnuji veletrzni slevy,
pokud neni
uvedeno jinak; stejne tak jsou bez DPH)

***Eagle 3.5
Prodava: CADware s.r.o, Halkova 6, 461 17 Liberec; 048/510 6131, 510
7120, 510 7114
www.cadware.cz;  cadware@pvtnet.cz;
	Ceny platne k 3/99
	Demo CD za 600,- (vcetne postovneho a DPH) - obsahuje i Pads
Vyzaduje min 386 a 4MB RAM.
Ceny platne k 3/99
-Demo verze Eagle 3.5: verze DOS/WIN (vybira se), omezeni na velikost
80x100 mm,
	max. 2 vrstvy
-Eagle Standard 3.5: omezeni velikosti na eurokartu 160x100mm, max. 4
vrstvy
	Layout editor   5900,-
	Shema		6900,-
	Autorouter	6900,-
	   V cene cesky manual.
-Eagle Professional 3.5: verze bez omezeni
	Layout editor   11900,-
	Shema		12500,-
	Autorouter	12500,-
	   V cene cesky manual. Priplatek za dalsi operacni system 1000,-

***PADS Power PCB 2.0
(prikladam jen pro srovnani a protoze je pristupne demo, tohle jsem
netestoval)
Prodava: CADware s.r.o, Halkova 6, 461 17 Liberec; 048/510 6131, 510
7120, 510 7114
www.cadware.cz;  cadware@pvtnet.cz;
	Ceny platne k 3/99
	Demo disketa za 600,- (vcetne postovneho a DPH) - obsahuje i Eagle
Vyzaduje WIN 95/NT, 24MB RAM
-Demo verze PADS Power Logic - Power PCB, omezeni 30 soucastek a 150
spoju
-PADS PowerPCB 056-SP	99500,- >> tohle uz je nad financni moznosti, jen
pro
				predstavu kolik za co, navic k tomu je spousta
				modulu za spoustu dalsich penez

***Formica 4.2
Autori: Ing. Petr Horsk?, RNDr. Ivo K?ivka, KFPo MFF UK, Ke Karlovu 5,
121 16 Praha 2
tlf. (02) 21911482, 21911384, 21911354
     e-mail: horsky@semi.mff.cuni.cz; krivka@semi.mff.cuni.cz
http://krystal.karlov.mff.cuni.cz/formica.htm (zde mozno stahnout demo
po internetu)
ftp://apollo.karlov.mff.cuni.cz/pub/formica (zde tez mozno stahnout demo
po internetu)
Prodava: T. E. I. Ing. Ale? Ham??ek, Ing. Franti?ek Steiner, Tym?kovsk?
667,
337 01 Rokycany;  tlf. (019) 7235051, (0603) 540067; tlf./fax (0181)
725588
     e-mail: hamacek@kae.zcu.cz; steiner@kae.zcu.cz

     GNS-PCB, RNDr. Ji?? Ne?a, Ing. Jana Smetanov?, Vo???kova 45, 623 00
Brno 23
     tlf. (05) 572275

     IPP measure, Ing. Pavel Fi?er, V luk?ch 833, 538 03 He?man?v
M?stec,
     tlf./fax (0455) 695154; e-mail: ippmfiser@iol.cz

Demo CD: Ferda Mravenec, 490,- (i s DPH) - cena u nakladatelstvi BEN
	 PC elektro, 399,- (i s DPH) - vydal Spidla DATA Processing,
www.spidla.cz
Nekteri distributori nabizeji demo na disketach, cena podle dohody -
nutno se zeptat.
Vyzaduje 286, EGA, VGA, DOS (bezi i pod WIN)
Ceny platne k 3/99
-Demo verze 40 soucastek, 200 vyvodu
-Maly system 70 soucastek, 350 vyvodu
			980,-
-Omezeny system 150 soucastek, 750 vyvodu
			7800,-
-Plny editor schemat	7800,-
-Plny editor desky	15800,-
-Plny system cely	19800,-
(zajimava je polika slev - kazdou cenu za nejaky produkt teto rady lze
uplatnit
jako slevu pri koupi vyssi verze - nevim, jestli to plati i pro maly
system)
(system vypoctu DPH je zde slozitejsi: z 800 je 5% (2 manualy), zbytek
22%)

***Formica 4.21
Autori: stejni jako u Formica 4.2
Prodava: dtto
Demo: disketu jsem ziskal na Amperu'99, nutno poptat u nektereho z
distributoru
Je to verze 4.2 pro WIN
Ceny platne k 3/99
-Demo verze 40 soucastek, 200 vyvodu
-Omezeny system 150 soucastek, 750 vyvodu
			9800,-
-Plny editor schemat	9800,-
-Plny editor desky	18800,-
-Plny system cely	24800,-
System slev plati i pro prechod z verzi 4.2 na 4.21

***Ferda Mravenec
Autori: stejni jako u Formica 4.2 (Formica je v podstate novejsi verze)
Prodava: dtto
Demo CD: Ferda Mravenec, 490,- (i s DPH) - cena u nakladatelstvi BEN
Nekteri distributori nabizeji demo na disketach, cena podle dohody -
nutno se zeptat.
Vyzaduje 286, EGA, VGA, DOS (bezi i pod WIN)
Tohle je PLNE FUKCNI, NICIM NEOMEZENA verze. Jeji slabinou je, ze nema
editor schemat
a knihovny soucastek. Ale ma autorouter, takze po rucnim napsani
netlistu to i samo
nataha desku. I soicastky se tam daji generovat, poze ponekud pracne.
Mam napsany softik,
ktery ten netlist kontroluje (to je docela vyhodne) a umi vyrobit i
seznam soucastek.
Rad poskytnu zdarma jako freeware. Daji se v tom delat i docela dobre
veci.

	Pokud by snad nejaka omezena verze nestacila vasim pozadavkum, muzete
pozadat nekoho
o nakresleni. Ja treba vam to klidne udelam s cenou ve 100 Kc (podle
slozitosti desky).
Kdo nema ani na Ferdu Mravence, nema s elektronikou delat nic, protoze
levnejsi uz to
opravdu ani byt nemuze!!!!

	Omlouvam se vsem distributorum SW pro DPS, ktere jsem v seznamu
neuvedl. Maji
prostor v konferenci, aby se predvedli (doufam, ze ted nenastvu spravce,
ale v pravidlech
konference je toto dovoleno).

	Na zaver vyzyvam vsechny, aby se zamysleli nad otazkou SW a nad sebou.
Zacneme
od sebe, ale konecne uz jednou zacneme. Jinak nam akorat zbude ta blba
nalada, ktera
nic nevyresi a za kterou si tak trochu muzeme sami.

Stepan Husek
husek@datis.cdrail.cz