Pro Honzu

Kosta kosta
Středa Březen 17 11:44:42 CET 2004

-----P?vodn? zpr?va-----
Od: Voj??ek <Voj??ek>; Petr <petr.vojacek@mora.cz>
Komu: Multiple recipients of list <hw-news@mobil.cz>
Datum: 2. dubna 1999 14:49
P?edm?t: RE: Pro Honzu

>Kdyz dovolite, taky bych k tomu neco podotknul, proste mi to neda. Pokud ma
nejaky clovek Formiku za osum tisic, tak ji
>urcite nema na to, aby si na ni jednou za mesic vytvoril pro sebe plosnak,
spis se tmi zivi, a tim si na to vydela.
>Ted jeste zalezi na tom, jakym zpusobem si na to vydelava. Tim narazim na v
posledni dobe se rozmahajici jev, ze se v A-radiu
>objevi planek, obsahujici obvykle AT89C2051 nebo jiny ATMEL, a u toho
adresa, kde si muzete naprogramovany procesor
>objednat- za patricne vyssi cenu. Autor takoveho clanku jiste dostal
zaplaceno za clanek, a jeste chce vydelavat za programovani
>procesoru. At si (podle me) neco takoveho strci do spic.

>Ale k takovym jiste pan Stepan H. nepatri, ze ?

>Ing. Petr Vojacek

To uz tu jednou bylo, proc tedy nepublikujete???? Proc se trefujete do lidi,
kteri neco udelaji a zverejni, a nedej boze to nedelaji
jen pro Vase krasne modre oci a chteji za to dostat par stribrnych. Trochu
zcestny argument pro omluveni kradeni SW. Ukrast
auto, pocitac, penize, etc - to je  nemoralni, ale ukrast nekomu jeho praci
a napady pretavene do pak KB programu, to je normalni.
To jednoduse omluvime slovy: 'Vzdyt ja to pouziji jen jednou do mesice.' ,
'Je to jen na hrani', ........ Vsichno jsou si rovni, jen nekteri jsou
rovnejsi. A jeste malou dousku, skoro deset let tu za okny zuri 'SVOBODA'.
Svoboda volby. Kdo Vas nuti kupovat AR, A-Radio, a pod.
Kdyz se Vam to nelibi, proc si nehrajete doma na vlastnim pisecku, urcite
Vam podobne bulvarni platky v nicem nepomohou, nedaji
Vam zadnou inspiraci, proste jsou pro Vas naprosto zbytecne. Ja osobne
odebiram a kupuji spoustu casopisu, jak tuzemskych, tak
zahranicnich, a nakupuji je ze dvou duvodu: Za prve, jsou zdrojem inspirace
a studnici lepsich ci horsich tech. reseni. A za druhe,
inzerce v nich obsazena me dokaze opet inspirovat. Urcite vsak v nich
nehledam hotova reseni, ktera pak prejimam a vydavam za
vlastni.

A perlicka na konec. Na zacatku roku jsem v AR uverejnil 'Tester kabelu'.
Inspiraci jsem nasel v ELVjournalu, prekopal jsem si HW
k obrazu svemu a napsal soft. Neukradl jsem neci praci, jen jsem se nechal
inspirovat necim napadem. Pred mesicem jsem nasel
inzerat jedne CS firmy, ktera neco podobneho zacala komercne produkovat. A
vedle toho v katalogu Conrada nemlich to same, jako
horkou novinku za nejakych 7.500,- Kc. Ma si clovek, ktery dostal ten
prvotni napad, stezovat, ma se domahat 'svych prav', podle meho
nazoru asi tezko. Napad se nenech patentovat, to az jeho technicke reseni
(aspon v CS). Kdo na tom vlastne ziskava?  Ja, mozna par korun (radove do
5.000,-) Ostatni dodavatele? Mozna. Ale hlavne Vy, mate moznost volby. Pokud
se Vam to hodi, muzete zvolit
dodavatele. Pokud se nehodi, stale jeste si to muzete postavit sam (cely
soft byl napsan za necele dve hodiny).

Nechci rozpoutat dalsi debatu na podobne tema, ale vyse uvedene 'argumenty'
me dojaly k slzam.

Kosta
             Kosta
             P.O.Box 38