HW Pouzivani nehomologovaneho modemu vs Telecom

Jaromir Subcik subcik
Středa Březen 17 11:44:37 CET 2004

> Neni pravda, ze pri paralelnim zapojeni
> nehomolog pristroje s homologovanym se nic nepozna. Naopak paralelni
> spojeni pristroju neni, alespon pokud moje pamet saha, pripustne, prave z
> duvodu polovicni impedance vysledku.
No, co se tyce faxmodemu, ktere nemaji pamet zalohovanou z
linky neni problem s nizsi impedanci stejnosmernou, ale duvod je
trochu jiny - CR vyzaduje (pozustatek z minula - pouziti klasickych
zvonku) vyzvaneci obvod s kapacitou 1uF/250V~ (+ 2k2 odpor),
pricemz ve faxmodemu byva 100nF s relativne velkym odporem. Na
starem rozvodu prave impedance vyzvaneciho obvodu slouzi k
mereni propustnosti linky (na 25Hz). Pokud se tedy v tomto
pripade paralelne pripoji faxmodem k homologovanemu telefonu,
opravdu se neda temer nic namerit (10% zmena kapacity je mensi
nez tolerance soucastek).
Mala rada - pokud je na karte velky kondenzator 1uF/250V~
(velikost srovnatelna s transformatorkem), neni to tento pripad.

Jarda
Jaromir SUBCIK
tel: +420 428 346962
E-mail: subcik@email.cz