Flash

Ing. Frantiek abecký zabecky
Středa Březen 17 11:44:33 CET 2004

Spousta Patrick wrote:

> Taky jsem preflashovaval nekolik BIOSu a stalo se mi, ze ten novy nejel.
> Pak jsem pouzil programator od Elnecu a zjistil jsem zajimavou vec, v
> pripade FLASH pameti od Intelu (od dalsich vyrobcu jsem to nezjistoval)
> bylo nutne pro spravne smazani cele pameti zapojit mezi 2 nozicky
> Shottkyho diodu (pri vyberu typu pameti v programu se primo ukazala
> poznamka, ktera se dala vyvolat nejakou kombinaci klaves a tam byl
> popsat typ diody i kam pripojit anodu a kam katodu). Pak uz vse bylo OK,
> bez teto diody se nedala smazat cast FLASHky a ta pak pri verifikaci
> [...]

Zdravim vsetkych,
spominana kombinacia klaves je CTRL+F1. Co sa tyka diody, ta je potrebna
len pre programatory typu PREPROM-02/-02aLV/-03, je to hlavne kvoli tomu,
ze programovacie napatie pri vymaze BOOT bloku musi byt okrem pinu VPP aj
na OE\ a kedze tieto typy pgm. boli navrhovane pre klasicke EPROM, nepodporuju
zvysene napatie na OE\ pine FLASHky (treba ho priviest pomocou diody), podobne
prepojenia su inak celkom normalne vydel som to u HiLo ALL-07 a tusim aj
u LabTool-48.
Fero