Ovladani krok. motorku - help

Minář Petr petr.minar
Středa Březen 17 11:44:31 CET 2004

> Rozdil mezi unipolarnim a bipolarnim krok.
> motorem je v tom:
>
> 1. bipolarni ma "dve" vinuti
> spojeny bud paralelne nebo seriove a tedy pouze
> ctyri vyvody, tzn. opravdu se musi napajet
> vymenou + a -.
>
> 2. unipolarni ma opet spojena obvykle dve vinuti,
> ale pouze jednim koncem, ktery se da na napajeni
> a druhy konec staci spinat.

Pro vysvetleni:
Unipolarni znamena spojit dve civky v jednu, s vyvedenym stredem.

Tento stred se vetsinou pripoji na +Ucc a krajni se postupne spinaji
k minusu podle tabulky kroku.
Rizeni se deli na:
4taktni - L1,L2,L3,L4

nebo 8taktni - L1,L1+L2,L2,L2+L3,L3,L3+L4,L4,L4+L1
8taktni rizeni ma polovicni velikost kroku oproti 4taktnimu

S pozdravem
                    merak