HW: Ochrana zarovky v projektoru

Stepan Husek husek
Středa Březen 17 11:44:30 CET 2004

Nejjednodussi a pomerne velice spolehlivy a levny zpusob je trvale
predzhaveni zarovky. Provede se to paralelnim pripojenim kondenzatoru
k vypinaci projektoru. Velikost by mela byt asi tak 1,5 - 2,2
mikrofaradu
na 250V STRIDAVYCH. Zarovkou proteka proud asi 150 mA, takze se
nerozsviti,
ale jeji odpor je podstatne vetsi nez za studena. Jedinym problemem
muze byt velikost kondenzatoru (lze poskladat z nekolika mensich
velikosti).
Z bezpecnostnich duvodu je treba jeste zapojit paralelne ke kondenzatoru
vybijeci odpor M47 - 1M/2W. Existuji i zapojeni s tyristorem/triakem pro
pozvolne rozsveceni zarovky, jsou drazsi, slozitejsi, zaberou vic mista
(POZOR na teplo uvnitr projekroru) a narocne na nastaveni. Presto pro
zajemce mohu takove zapojeni poskytnout.

Stepan Husek
husek@datis.cdrail.cz

ahorky@tero.cz p??e: