HW: Ochrana zarovky v projektoru

Petr Prochazka pprochaz
Středa Březen 17 11:44:30 CET 2004

-----Původní zpráva-----
Od: Ales Filip <afilip@gmx.net>
Komu: Multiple recipients of list <hw-news@mobil.cz>
Datum: 26. dubna 1999 12:47
Předmět: Re: HW: Ochrana zarovky v projektoru

>atc> Nez se pustim do vyvoje, chtel bych se zeptat, jestli nekdo nemate
>atc> vyresen obvod pro ochranu zarovky.
>
>Na to ti staci soucastka, ktera se jemnuje Varistor, a pouziva se

>napr. v pocitacovych zdrojich na zatlumeni proudoveho narazu pri
>zapnuti zdroje. Takze, pokud mate nejaky stary nefunkcni zdroj,

Pozor, varistor je neco jineho, spravny termin je termistor. Navic to musi
byt "negativni" termistor, tedy takovy, u ktereho s teplotou odpor klesa.
Oznacuji se NTC, pozitivni jsou PTC. Kdyz jsem je shanel do spinanych
zdroju, nebylo to nijak snadne, nakonec jsem uspel u Conrada.

>muzete ho z toho vykuchat. Najdete ho snadno - je to prvni, nebo >druha
soucastka na sitovem vstupu, a vypada jako velky keramicky
>kondenzator,

Souhlas. Pouzivaji se nejcasteji s odporem 2 az 10 Ohmu (pri 25st.C).

> nebo si ho kupte v GM pod oznacenim: ERZC14DK391, za 15Kc.

Kdepak, to je varistor! Pokud vim GM nenabizi NTC.

Petr Prochazka
pprochaz@zklas.cz