ODRUSENI V AUTE

Radek Benedikt benedikt
Středa Březen 17 11:44:27 CET 2004

> To ja bych taky potreboval, ale jeste neco horsiho. Potrebuju na
> motocyklu Jawa 50 typ 20 (no proste klasickej fichtl) udelat 5V ss.
> Je to ale celkem problem, protoze magneto ma 6V st. Zkousel jsem
> normalne grecak + filtracni kondik (velkou a malou kapacitu kvuli
> VF). Zapojit jsem na to obvod s 555 a chodil asi tak 5sec. Tak mi
> prosim taky zkuste nekdo poradit, jak to poradne vyfiltrovat.
>
> 	Dik.		Karel N.

Tam je podstatna jedna vec, na vstupu nestaci jen kondenzator,
pokud to ma prezit temer cokoliv, tak pouzij:

1) Primo na vstupni svorky odrusovaci keramiku (nejlepe tu co se
dava do filtru ve zdrojich oznacovanou jako "X")
2) Z + svorky jde v serii tlumivka - odpor (cca 1 ohm, pokud
nepozadujes obrovsky odber a ztrata by vadila) - pojistka
3) Za touto kombinaci je transil (coz je soucastka podobna
zenerce) na 20V proti zemi.
4) Nasleduje v serii dioda a za ni hlavni filtracni elektrolyt.

bye, Radek (benedikt@lphard.cz)