Re(2x): cd-r audio

Serych@Panska.CZ Serych
Středa Březen 17 11:44:27 CET 2004

Ale ja jsem o zapisovackach v teto souvislosti vubec nic netvrdil. Tzv.
"akusticka" CDcka - tedy 80min samozrejme v beznych CD zapisovackach funguji
(nikdy jsem ovsem nezkousel ty znackove, o kterych cela tahle diskuse
zacala).
Cely vtip pomerne znatelneho rozdilu cen 80 a 74 minutovych CDcek je v tom,
ze je zrejme obtizne na mediu vyrobit kvalitni vrstvy s konstantnimi
parametry az k jeho okraji. Vypalovaci CDcko se sklada z umelohmotne
podlozky, na tom je lidove receno "fotocitlivy asfalt" (pokud se najde
nekdo, kdo vi presneji, co to je, rad se necham poucit) a na tom je naparena
vrstvicka kovu (puvodne ciste zlato, dnes jiz i jine kovy). IMHO
predpokladam, ze ten asfalt by se tam mohl nanaset v odstredivce, podobne
jako se nanasi emulze na plosnaky nebo na kremik, kdyz se delaji integrace.
Pokud to tak je, pak je jasne, ze u okraju jsou problemy.

Laser pak z toho asfaltu udela emental a tam, kde je dirka se cteci laser
odrazi od toho napareneho kovu nad tim.

				Jakub Serych
-----P?vodn? zpr?va-----
Od: ahorky@tero.cz [mailto:ahorky@tero.cz]
Odesl?no: 28. dubna 1999 16:45
Komu: Multiple recipients of list
P?edm?t: Re(2x): cd-r audio

>Hlavni rozdil mezi tzv. "Datovym" a "Akustickym" CD mediem je v jeho delce.
>"Datove" pojme 74 minut akustickeho zaznamu, "akusticke" 80 minut.

Nemyslim si, ze to tak je.
Existuji naprikla CD od samsungu s oznacenim CD-R80 ktere pojme
700MB/80minut a je urceno pro klasicke zapisovacky.

Ales Horky

Office:                            Privat:
TERO ROSICE, spol. s r.o.
Informatici firmy.
Nadrazni 8, 665 01 Rosice          Kastanova 1167, 665 01 Rosice
tel: 0502-411011 kl.106            tel: 0502-413040
fax: 0502-411077                   fax:
e-mail: ahorky@tero.cz             e-mail: djmave@post.cz
pozn.: ICQ nepodporuji