PIC nbo ATMEL ?

Chaos - Zdenek Dvorak zdvorak
Středa Březen 17 11:35:56 CET 2004

Chci se pustit do programovani jednocipu. Premyslim jestli zacit s PIC
(konkretne xxxF84) nebo s ATMELEM (AVR ci 89C2051).
Muzete se nekdo podelit o zkusenosti (vyhody a nevyhody).
Potrebuji vyuzivat ser.linku, ukladani konstant do EEPROM, merit analogovou
velicinu a generovat pulsy v presne definovane casove prodleve.
Doposud jsem pouzival UCB/PICII a ATMEL s implementovanym Pascalem. Ale jsou
drahe a vejde se do nich malo programu.

[]  resil jsem (i zde) pred casem stejny problem jako ty. Ted po nejake dobe mam nazor,
ze vylozene zalezi na aplikaci. Jestli chces vyrabet tisice kusu zarizeni, kde kazda koruna
rozhoduje o cene a jeho prodejnosti, orientuj se na nejaky "jednodolarovy" brouky (PIC12..,
maly ZILOGy, levny Motoroly atd.) a vyplati se radeji neco obetovat slozitejsimu vyvoji.
Jinak na podobne ulohy jako pises se mi velice libi nova RISCova rada AVR od Atmelu.
Jsou mnohem levnejsi nez PICy, o hodne rychlejsi, dobre se programuji a maji spoustu
dalsich moznosti. Vsechny standartne maji program ve flash - krom nejnizsiho modelu
maji primo HW RS232 a SPI, PWM a Acomparator. Jdou snadno programovat v aplikaci atd.
Druhy nejvyzsi model v cene kolem 200,-Kc ma uz 8kB programove flash, 1/2k RAM
a 1/2k datove eeprom + hromadu dalsich veci. A nejvetsi ma v sobe tusim 64kB flash, 8kB RAM...
Programator se da postavit do 500,- a vsechny podklady jsou na siti. Zakladni vyvojovy
prostredi, assembler a PGM soft je zdarma na siti. My k tomu mame koupeny Cecko a debugger
od IAR a nema to chybu..... (predem podotykam, ze je to hardlockovany:-( ).
Jestli trvas na kompatibilite s PICem, tak mozna ty novy SX od Scenicu? To vypada slusne...
Jit ted do 89C2051 se mi nezda perspektivni.. ceny se od AVR ve stejne tride lisi par korunama.

          							  bye zdvorak@hw.cz