Existuje tento svab?

Martin Klvac klvac
Středa Březen 17 11:35:54 CET 2004

Tom? Mal? wrote:

> Ahoj vsichni
>
> Teprve se zacinam zajimat o elektroniku a zajimalo by me, jestli
> existuje
> nejaky integrac, ktery prevadi z desitkove soustavy do dvojkove.
> Predstavoval
> jsem si to nejak tak, ze bych mel 10 vodicu vstup a 4 vodice vystup.
> Podle toho, na kterem z deseti vstupnich vodicu by bylo napeti, tak by
> se na ctyrech vyvodech na vystupu objevila prislusna kombinace napeti
> reprezentujici particny dvojkovy kod vstupniho signalu.
>
> Pro jistotu jeste uvedu priklad:

> [...]

  V provedeni CMOS exisuje 4532, ktery ma 8 vstupu a 3 vystupy BCD.
Ma jeste blokovaci vstup EIN a vystup pro razeni do kaskady EOU.
Posledni vystup je GIS, ten je HI pri jakemkoliv stisku tlacitka, jinak
LO.
Vstupy jsou pres odpor pripojeny na GND a tlacitko na +Vcc.
Urcite exisuje i neco v rade TTL a snad i 10 vstup. na 4 vystupy.

Martin Klvac