Chtel bych jen vedet...

Chaos - Zdenek Dvorak zdvorak
Středa Březen 17 11:35:54 CET 2004

>Co je to zac?
>kolik to stoji, kde je na netu stranka?

Stranka v ceske verzi je na www.artbrno.cz  Je tam o tom vsechno!!!
Jinak cena modulu je velmi nizka a max. rychlost prenosu uvadi
vyrobce 40kbit/s....

[]  lidi pred casem jsem si s tim chvilku hral a ta rychlost je nerealna.
Kdyz z toho dostanete 28k8 tak jste dost dobri. Ta rychlost hodne  zavisi na
kodovani - princip spociva v tom, ze pro rozumny prenos (zrejme AFC prijimace)
je NUTNE zajistit signal, ve kterem je pomer jednicek a nul neustale temer 1:1.
z toho je zrejme ze:
1) nemuzete ten modul proste pripojit na výstup z RS232 a doufat ze to pojede
2) musite zajistit nejake rozumne prekodovani na "vyvazeny signal" - nejcasteji
    se pouziva manchester - je jednoduchej, ale snizi vam prenosovou rychlost na
    polovinu. Tech zpusobu je vic, ale asi nejefektivnejsi je kódování "tabulkou
    vyvážených kódů". Zde je prenosova rychlost zavisla na typu dat a na tom,
    jak rozume je ta tabulka udelana. Ale 28k8 jde dosahnout.
3) musite tomu zajistit NEPRETRZITEJ prisun dat (mezi byty nesmi byt mezery).
    Nejbezbolestnejsi zpusob jak toho dosahnout je pouzit nejakej chytrej
    jednochip, kterej dokaze posilat data do bufferu HW UARTu prez preruseni
    driv nez je odeslanej znak predchozi. Napr  Atmel AVR 90S2313 za 100,-Kc.
4) ta komunikace by asi mela probíhat tak, ze "radiomodem" prichazena data
    rozseka na pakety a zajisti synchronizaci vysilace s prijimacem pred kazdym
    paketem a nejaky CRC atd. Krom toho by mel nejak zajistit handshaking s
    dodavatelem dat. No a prijimac to zase sloucit v souvisly datovy tok.
5) Jesli to ma byt profi zarizeni, tak to jeste budete muset nejak zajistit proti
    kolizim se vsema moznyma RFteplomerama a podobnym marastem a nejlepe
    vymyslet ten protokol tak aby soucasti paketu byla i adresa cile a odesilatele
    to umozni funkci nekolika zarizeni bez vzajemneho ruseni. A pak jsete zajistit
    chovani toho zarizeni, kdyz ke kolizi fakt dojde (napr dva vysilace zacnou vysilat
    najednou).
6) pokud souhlasite s bodem 5, tak vas asi napadne jako jednodusi moznost
    pro radiovou komunikaci nejakeho zarizenicka s PCckem pouzit místo souvileho
    toku dat  jiz nejakej hotovej sitovej protokol. Napr IP na SLIPu do serioveho portu
    vam to krome zajisteni chovani pri kolizi komplete a bez prace vyresi.....

fuj, to jsem se rozepsal        zdvorak

BTW: Radiometix prodava i nejaky uz naprogramovany svaby, ktery vetsinu tech
veci resi. Ale je to dost masny.