Casovac PC 8253

Tomas 'Edison' Dresler dreslet
Středa Březen 17 11:35:52 CET 2004

	V programatoru ATMELu (je na Webu) jsem resil problem casovani
ridicich signalu do procesoru. Na pomalych pocitacich to chodi bez problemu,
ale na rychlych preteka kalibracni smycka a programator se zakousne s
chybou deleni nulou (aby ne, kdyz zmena systemoveho casu je NULOVA,
ackoli cekaci smycka probehla asi 6553600 krat).
	Proto bych chtel vyresit tento problem pomoci casovace, pouziteho pro
klasicke hodiny. Ale nemam dokumentaci a touto cestou bych chtel pozadat
vsechny v konferenci, kdo k tomuto maji vztah, zda by mi nemohli zaslat co
nejblizsi informace o 8253 (8254), pripadne nejake kousky kodu.
	Sam jsem se jiz pokousel v teto oblasti trochu laborovat, ale na
pomalem pocitaci jsem nestihl synchronne precist cas a vyhodnotit, zda je
spravne. Proto bych chtel pouzit prerusovaci system a hodiny nahrazovat napr.
po skonceni cyklu nebo i behem nej, ale bez zkresleni hodin. Jinak, jedna se o
casove okamziky delky asi 100 mikrosekund, cili nic moc rychleho....
	Diky za jakoukoli podnetnou odpoved.

      S pozdravem

         Tomas "Edison" Dresler

E-mail: edison@hw.cz
nebo:   dreslet@feld.cvut.cz

ICQ#:   21938974 (pozn. ICQ nepodporuji, boura mi W95)