Nevite nekdo

benedikt benedikt
Středa Březen 17 11:35:50 CET 2004

> V pocitacich Compaq jsou zcela bezne pouzity pasivni chladice - dokonce i
> na PPro 200, moc tomu neverim a prestoze to funguje dobre tak tam
pridavam
> vetraky.
>
> Ten chladic ani tak velky neni - cca 5 cm vysoky, o neco vetsi nez
> procesor.

Nicmene prestoze se ve znackovych pocitacich pouzivaji pouze pasivni
chladice, neznamena to, ze toto reseni je pouzitelne obecne. Zapominate
panove na jednu vec: tyto pocitace jsou reseny komplexne, coz znamena, ze
sice neni vetrak prisroubovan na tom chladici, ale je vyuzivano smerovani
vzduchu od jineho ventilatoru (nejcasteji zdrojoveho) na tento chladic.
Duvodem je ztiseni cele masiny - velke ventilatory jsou preci jen lepe
resitelne v rozumne velikosti a celkovym navrhem lze i snizit aerodynamicky
hluk, tj. hluk zpusobovany obtekanim dilu na boardu.

bye, Radek (benedikt@lphard.cz)