Nevite nekdo

Zdenek Dvorak zdvorak
Středa Březen 17 11:35:50 CET 2004

>     ...protoze jsou strasne drahe!! Napr. chladic s Peltier. clankem
>pro P5 CPU stoji 99 DM!!,

No to uz jsou clanky primo prispusobene na chlazeni procesoru, ale mam uz
delsi dobu doma Peltiery o rozmeru asi 5x5 cm a mam pocit, ze cena byla asi
okolo 500,- tehdy Kcs.

[>]  lidi, pred casem jsem s tim  peltierem bastlil  chladic pro nejakej z
prvnich Cyrixu (kvuli pretaktovani), kterej hral jak prase. Muzu rict ze to
bylo na prd. Krom odvodu tepla  CPU jsem musel zajistit jeste odvod tepla
ze ztratoveho vykonu toho pelieru. Mel jsem k tomu specialne vyfrezovanej z
hlinikove krychle obrovskej chladic na kterym byl pridelanej klasickej
zdrojovej vetrak a byla upravena bedna tak aby to teplo foukalo primo ven.
A stejne i tak se to silene prehrivalo a navic to zralo jak tank. Po case
mi zacal vynechavat motherboard tak jsem to cely i s Cyrixem hodil po
psovi. Za tu cenu a cas ktery s tim stravite si myslim ze dnes uz neni j
edinej duvod nad timto laborovat. Pokud chcete taktovat na kosmicke
rychlosti, tak si za 3.5k kupte Celeron 300A, a pokud dobre vyberete nebo
budete mit stesti tak vam bude chodit treba na 500MHz (ja jsem stesti
nemel, me chodi jen na 450 :-( ). A uchladi to beznej vetrak.

A jeste k tomu jestli jde uchladit CPU pasivnim chladicem - mrknete se na
boxovany CPU PII - tusim ze 233 a mozna i vic se primo prodavaji s
nalepenym pasivnim chladicem (teda aktivni tam ani nejde dat. (A bohuzel to
nesnese trvale
zapnuti - prehreje se to :-( alespon ten co jsem zkousel).
											bye zdvorak