Dotaz kolem 89C2051

Tomas Kouba kouba
Středa Březen 17 11:35:48 CET 2004

> a) je typ 89c2051 vhodny pro zacatek ?

Ano, je to klon rady 51.
Ne, je to klon rady 51.

Pro tebe asi ano. Filozofie assembleru je trochu podobna 86. Je to
koneckoncu Intel. Vyhodou je take velke mnozstvi nasledovniku, vcetne
specialnich s PWM vystupy a podobne. Ale je to stale jen 8 bitovy
procesor. I kdyz prechod na 16 bitovou 196 neni prilis bolestivy.

> b) pokud ne tak jaky ?

PIC - je to RISCovy procesor s pomerne velkym vypocetnim vykonem, ale
je drazsi (malinko).
AVR - Atmel, taktez RISC
68HC11 - Motorola, super vybaveni, assembler a C je GNU, Taktez
pomerne velky vypocetni vykon, Motorola ma slusnou podporu vyvojaru,
ale u nas je relativne malo znama.

> c) jakou literaturu ohledne assembleru a programovani daneho uPC
> koupit a kde ?

Petr Skalicky: Mikroprocesory rady 8051, BEN Technicka Literatura,
http://www.ben.cz
Jiri Hrbacek: Mikroradice PIC16CXX, BEN ...
Jiri Hrbacek: Programovani mikroradicu PIC, BEN ... (pokracovani
predchozi)
Stanislav Pechal: Monoliticke mikropocitace, BEN ... (neznam, ale
podle popisu je to obecne, mozna spis precteni pomuze v rozhodovani
ktery)

> Diky moc !!

Je zac.

Tomas

--
                   Ing. Tomas Kouba
Institute of Physics, AS CR    ph.: +420-2-24311137