Mereni kmitoctu

Abcd mslzbr
Středa Březen 17 11:36:15 CET 2004

-----Původní zpráva-----
Od: Libor Kavan <lkavan@sineko-v.cz>
Komu: Multiple recipients of list <fsg-news@mobil.cz>
Datum: 15. května 1998 9:43
Předmět: Mereni kmitoctu

>Zdravim vsechny,
>chci se zeptat na jednu divnou vec na kterou jsem narazil pri praci s
Atmelem. Potrebuju aby meril kmitocet ( radove desitky Hz - otackomer ).
Algoritmus jsem postavil tak, ze pri prvni vzestupne hrane pulzu ze snimace
spustim casovac, pri dalsi ho vypnu, prectu kolik se napocitalo a zobrazim.
Ma to ale problem: v knizce pisou, ze se citac inkrementuje o 1 kazdych 12
period oscilatoru, coz pri krystalu 12 MHz by melo davat maximalmi nacitany
cas 65535 mikrosekund, coz znamena, ze nejnizsi meritelny kmitocet by mel
byt asi 15 Hz. Nevim, jestli je moje uvaha spravna, ale pri tomhle kmitoctu
citac beznadejne pretekal a zacalo to fungovat asi az od kmitoctu asi 500
Hz. Nevite nekdo v cem by mohla byt chyba ?
>Diky za radu ...S pozdravem
> Libor Kavan, EZA-TV Vrchlabi

Pro praci s procesory rady 51 doporucuji simulator SIM51, ktery je volne ke
stazeni ze serveru http://www.mite.anet.cz/
 kde je dostupny ve verzi 4.6 pod nazvem "sim51eng.zip"

                                                        Zdenek Kobylka

email:mslzbr@mtrebova-city.cz